Stellantis, unul dintre marii jucători din industria auto, ar putea închide fabrici în Europa din cauza reglementărilor UE

Conform declarațiilor făcute marți de Jean-Philippe Imparato, directorul subsidiarei europene a producătorului auto franco-italiano-american Stellantis, compania ar putea închide uzine din cauza riscurilor asociate unor amenzi severe impuse de Uniunea Europeană pentru neîndeplinirea țintelor privind emisiile de CO2, conform unei informații difuzate de agenția Reuters.
Pentru a limita impactul schimbărilor climatice, producătorii auto europeni sunt obligați să crească vânzările de vehicule electrice pentru a reduce emisiile de CO2, sub avertismentul că nerespectarea acestor cerințe va atrage amenzi.
Industria auto a primit o extensie a termenului limită pentru conformare, iar amenzile vor fi calculate pe baza emisiilor înregistrate în perioada 2025-2027, în loc de nivelurile stabilite inițial pentru 2025.
Jean-Philippe Imparato a subliniat în cadrul unei audieri în fața parlamentului italian că producătorii auto nu îndeplinesc aceste obiective și a precizat că Stellantis ar putea fi expus la amenzi de până la 2,5 miliarde de euro în următorii doi sau trei ani.
El a subliniat că, în absența unor modificări semnificative ale reglementărilor până la sfârșitul anului, „va trebui să luăm decizii dificile”.
Stellantis, proprietarul unor mărci renumite precum Peugeot și Citroen
Directorul diviziei europene a Stellantis a adăugat că compania va trebui fie să își dubleze vânzările de vehicule electrice, ceea ce a etichetat drept o provocare majoră, fie să reducă producția de automobile pe benzină și motorină, pentru a îmbunătăți „mixul energetic” al flotei sale cu modele electrice.
Imparato a afirmat: „Am două opțiuni: fie intensificăm segmentul EV, fie renunțăm la vehiculele cu motoare cu combustie internă. Astfel, există riscul de a închide fabrici, cum ar fi cea de la Atessa din Italia.
Stellantis, rezultat al fuziunii dintre Fiat-Chrysler și Peugeot-Citroen la începutul anului 2021, este al cincilea mare producător auto din Europa după valoarea de piață și deține branduri de renume precum Chrysler, Jeep, Fiat, Citroen și Peugeot.
În prezent, compania are aproape 250.000 de angajați la nivel global și operează în zeci de țări. Conform statisticilor din februarie 2025, Stellantis ocupa locul cinci în lume în funcție de numărul de mașini vândute, după companii precum Toyota, Volkswagen Group, Hyundai Motor Group și Renault Nissan.