Trei stații CFR de pe Litoral vor beneficia de modernizare. Stadiul actual al proiectului
La câteva dintre stațiile de pe Litoral, urcarea și coborârea din tren este dificilă din cauza peroanelor vechi și joase, însă această situație se va îmbunătăți în câțiva ani. CFR Infrastructură a anunțat câștigătorii licitației care marchează începutul modernizării stațiilor Neptun hc, Costinești Tabără, Mangalia și Ciulnița, toate incluse pe magistrala 800.
Magistrala 800 ce leagă București de Mangalia a fost modernizată de la capitală până la Constanța, între 2005 și 2014, și este singura din țară pe care trenurile pot circula cu 160 km/h. Cu toate acestea, între Constanța și Mangalia, linia nu este electrificată, iar călătorii fac peste o oră pentru o distanță de 43 km, dar există un proiect în curs de realizare pentru acest tronson.
Vor fi modernizate trei gări din zona Litoralului, împreună cu gara Ciulnița, care servește și ca nod feroviar, având conexiuni spre Călărași și Slobozia Veche.
Etapa actuală a proiectului este dedicată desemnării ofertelor câștigătoare pentru serviciile de consultanță și supervizare a proiectării și execuției lucrărilor.
Haltele de pe Litoral au nevoie de actualizări, inclusiv peroane noi, garduri de protecție pentru linie, amenajarea trecerilor la nivel și construcția de noi clădiri.
Informațiile furnizate de CFR Infrastructură
CFR SA a comunicat că pe 12 noiembrie au fost alese ofertele câștigătoare în cadrul licitației publice pentru serviciile de consultanță și supervizare a proiectării și execuției lucrărilor pentru modernizarea a 47 de stații de cale ferată din România, incluzând stațiile Neptun hc, Costinești Tabără, Ciulnița și Mangalia.
Ofertele financiare pentru Lot 1, Stația Ciulnița, au fost prezentate de Asocierea AREX LIDER COMPANY SRL – BAICONS IMPEX SRL, având o valoare de 3.82 milioane lei, fără TVA, iar pentru Lot 2, Stația Costinești Tabără și Neptun h.c., de Asocierea BAICONS IMPEX SRL – AREX LIDER COMPANY SRL, în valoare de 3.74 milioane lei, fără TVA. Contractele urmează să fie încheiate după încheierea perioadei legale pentru contestații.
Fondurile necesare vor proveni din surse externe nerambursabile prin Programul de Transport 2021-2027, bugetul de stat gestionat de MTI, venituri proprii ale CNCF CFR SA, precum și din alte surse legale, conform limitelor aprobate anual.
Estimarea duratei pentru serviciile aferente Lot 1, Stația Ciulnița, este de 22 de luni (4 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor), iar pentru Lot 2, Stația Costinești Tabără și Neptun h.c., estimarea este de 12 luni (4 luni pentru proiectare și 8 luni pentru execuția lucrărilor).
La finalizarea acestui proiect, stațiile CF Ciulnița, Costinești Tabără și Neptun h.c. vor îndeplini cerințele tehnice conform standardelor și legislației europene în vigoare, inclusiv rețelele de transport Trans-European (TEN) și standardele tehnice de interoperabilitate (STI).