Un producător de automobile renunță la 3.000 de angajați: „Sectorul auto se confruntă cu provocări majore”

Un producător de automobile renunță la 3.000 de angajați: „Sectorul auto se confruntă cu provocări majore”
Intr-o fabrica Volvo (sursa foto Nicolas TUCAT / AFP / Profimedia)

Volvo Cars a anunțat reducerea personalului cu 3.000 de angajați la nivel mondial, o măsură menită să diminueze costurile și să se pregătească pentru un viitor în care taxele vamale vor crește, influențând profitabilitatea.

Conform declarațiilor lui Hakan Samuelsson, directorul companiei, citate de Reuters, se estimează că o parte semnificativă din creșterile de prețvor fi suportate de clienți din cauza noilor taxe vamale impuse.

Compania, conform surselor Bloomberg și CNBC, va diminua efectivele cu 3.000 de angajați, ceea ce reprezintă 7% din totalul celor 44.000 de angajați, dintre care o treime activează în domeniul consultanței.

Vor fi afectate și posturile de birou din Suedia, iar planul de reorganizare va conduce la o scădere de 15% a personalului din birouri.

Luna trecută, Håkan Samuelsson a anunțat un amplu program de eficientizare în valoare de 1,6 miliarde de euro, după o cădere de 60% a profitului operațional în primul trimestru. Reducerile preconizate vizează micsorarea cheltuielilor cu materialele, personalul și investițiile.

Samuelsson a subliniat că „deciziile luate astăzi au fost dificile, dar sunt esențiale pentru construirea unui Volvo Cars mai puternic și mai capabil,”.

„Industria auto trece printr-o perioadă provocatoare. Pentru a răspunde acestei realități, trebuie să ne îmbunătățim capacitatea de generare a fluxului de numerar și să micșorăm costurile structurale. Totodată, vom continua să investim în dezvoltarea talentelor necesare pentru ambițiile noastre viitoare,” a adăugat CEO-ul.

Conform afirmațiilor sale pentru Reuters, un tarif de 50% impus de autoritățile americane ar restricționa capacitatea Volvo Cars de a comercializa în Statele Unite modelul electric EX30, fabricat în Belgia. „Ar deveni aproape imposibil,” a afirmat el referindu-se la vehiculul cu un preț de 35.000 de dolari, care era inițial fabricat doar în China.

Tarifele introduse asupra importurilor auto și componentelor auto au generat turbulențe în industria auto la nivel global, determinând unele companii să-și revizuiască planurile de producție pentru a ajusta costurile în urma acestor taxe, în timp ce altele așteaptă clarificări cu privire la eventuale modificări ale politicilor.

Recomandari
Show Cookie Preferences