A început forarea tunelului de metrou către Aeroportul Otopeni. Primul TBM, denumit „Sfânta Ana”, a fost activat pe Magistrala 6

A început forarea tunelului de metrou către Aeroportul Otopeni. Primul TBM, denumit „Sfânta Ana”, a fost activat pe Magistrala 6
TBM de pe Magistrala 6 / Sursă: Captură YouTube - Metrorex

Utilajul de foraj a demarat operațiunile pe primul tunel din noua Magistrală 6 de metrou, care va conecta Băneasa cu Aeroportul Otopeni și restul rețelei de metrou din capitală.

Utilajul TBM (Tunnel Boring Machine) și-a început activitatea pe Magistrala 6.

„Capul de foraj al acestui utilaj imens a efectuat azi prima rotire, marcând astfel începutul activităților de foraj de la viitoarea stație de metrou Tokyo până la stația de metrou existentă 1 Mai”, anunță Metrorex. Stația de metrou Tokyo se află în apropierea complexului comercial Băneasa.

„Conform tradiției, utilajele TBM poartă nume de sfinți. TBM-ul care a fost activat în cadrul ceremoniei de lansare, marcând acest moment semnificativ, se numește „Sfânta Maria”, simbolizând protecția divină și îngrijirea întregii umanități. De asemenea, cel de-al doilea scut, denumit „Sfânta Ana”, este o altă personalitate emblematică a spiritualității ortodoxe, reprezentând înțelepciunea, răbdarea și credința stabilă. Utilajul „Sfânta Maria” a sosit în România aproape de 8 septembrie, ziua în care se sărbătorește Nașterea Maicii Domnului, iar cel de-al doilea TBM poartă numele „Sfânta Ana”, toate acestea având o legătură cu succesiunea sărbătorilor din calendar”, detaliază Metrorex.

Cele două utilaje vor excava tuneluri subterane cu o lungime totală de 6,6 km, unde vor fi construite cele șase stații și șase interstații ale Magistralei 6, Secțiunea SUD, tronsonul 1 Mai – Tokyo (Complex Comercial Băneasa).

Funcționarea unui TBM

TBM-ul „Sfânta Maria” are o lungime de 97 de metri, cântărind aproximativ 600 de tone, iar capul de foraj are un diametru de 6,60 metri.

Viteza medie de înaintare a TBM-ului este de 1,5 metri pe oră, timp în care excavează aproximativ 60 de metri cubi de sol. Pe măsură ce îndepărtează solul excavat, acest utilaj montează inelele de tunel.

Transportul inelelor de tunel se face cu ajutorul MSV (Multi Service Vehicle), un vehicul special destinat transportului, capabil să transporte până la 50 de tone.

Media de montaj este de 13 – 14 inele pe tunel în fiecare zi, iar echipa care operează TBM-ul lucrează în ture de 24 de ore.

Cu excepția pauzelor necesare pentru întreținere, TBM-ul funcționează neîncetat.

În perioada următoare, TBM-ul „Sfânta Ana” va deveni funcțional, având ca destinație tot stația de metrou Tokyo și va excava al doilea tunel pe Secțiunea SUD, conform informațiilor de la Metrorex.

Detalii despre Magistrala 6 de metrou

Magistrala 6 va oferi o conexiune directă de la Gara de Nord până la Aeroportul Internațional Otopeni. Pe o distanță de 14,2 km, aceasta va include 12 stații de metrou: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I. C. Brătianu, și Aeroportul Internațional Henri Coandă.

M6 este structurat în două proiecte contractate separat: tronsonul 1 Mai – Tokyo (Băneasa) și tronsonul Tokyo – Aeroportul Otopeni.

Contractul pentru proiectarea și execuția structurilor de rezistență pentru primul tronson al Magistralei M6, ce leagă 1 Mai de stația Tokyo (complex comercial Băneasa), a fost semnat de Metrorex în martie 2022 cu Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.S. – MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S., având o valoare de 1.200.850.000,00 Lei, fără TVA.

Lucrările au început în 2023, având termen de finalizare estimat pentru anul 2027.

Recomandari
Show Cookie Preferences