„Autostrada” Vestului: Construcția unul dintre tronsoanele drumului expres Oradea – Arad va fi realizată de o asociere română-ucraineană / Cost și termen de finalizare – HARTĂ INTERACTIVĂ

„Autostrada” Vestului: Construcția unul dintre tronsoanele drumului expres Oradea – Arad va fi realizată de o asociere română-ucraineană / Cost și termen de finalizare – HARTĂ INTERACTIVĂ
Autostrada Vestului, Foto: Hotnews

O asociere de antreprenori din România și Ucraina va construi Lotul 3 al drumului expres Oradea – Arad, conform anunțului făcut luni de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Implementarea acestui segment, cu o lungime de aproximativ 47 de kilometri, va avea un cost de aproximativ 600 de milioane de euro.

Cristian Pistol, directorul CNAIR, a declarat luni că "Asocierea AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL (Ucraina) – PRECON TRANSILVANIA SRL (România) a câștigat contractul pentru construcția lotului 3 din Drumul Expres Oradea – Arad."

Valoarea contractului se ridică la 2,97 miliarde lei (fără TVA) și prevede un termen de execuție de 24 de luni pentru finalizarea lucrărilor la cei 47,07 kilometri. Acest termen va începe după semnarea contractului, cu condiția ca nu se vor înregistra contestații după această etapă.

Lotul 3 al Drumului Expres Oradea – Arad va avea o lungime de 47,07 km și va include, de asemenea, o legătură de aproape 3 kilometri către zona industrială Arad Vest.

Pe acest tronson vor fi construite 6 noduri rutiere, precum și 29 de structuri, printre care poduri și pasaje.

HARTĂ INTERACTIVĂ – Traseul DEx16 Oradea – Arad

Drumul expres ce leagă Oradea de Arad, cu o lungime totală de aproape 120 km, este împărțit în trei loturi și va fi scos la licitație pentru proiectare și execuție în 2024.

O mapare interactivă a noului drum de mare viteză a fost realizată, detaliind traseul acestuia și amplasarea nodurilor și drumurilor de legătură, inclusiv o legătură de aproximativ 10 km care va porni de la Salonta și se va îndrepta spre granița cu Ungaria.

Chiar dacă este clasificat ca drum expres, conform regulilor românești, această arteră de mare viteză are caracteristici asemănătoare unei autostrăzi: viteza maximă permisă va fi de 120 km/h, nu există intersecții la nivel, ci noduri complet denivelate și fără conflicte de trafic, iar traseul nu va traversa localități și va avea garduri de protecție.

Spre deosebire de autostrăzi, drumurile expres au benzi puțin mai înguste (3,5 m comparativ cu 3,75 m) și în loc de banda de urgență (2,5 m), dispun de un acostament exterior mai lat, care poate fi sau nu asfaltat, începând de la 1,5 m lățime.

Cele trei loturi ale Drumului Expres 16 Oradea – Arad

  • Lungime: 33,7 km + drumul de legătură la DN79 – Salonta (5,3 km)
  • Valoare estimată: 2,748,510,672 lei fără TVA.
  • Acest tronson va include 32 de structuri (poduri și pasaje).
  • Termen: 24 de luni de la începerea lucrărilor.
  • Lungime: 39,7 km + drumul de legătură până la granița cu Ungaria (10 km) la standard de drum expres
  • Valoare estimată: 3,881,991,100 lei fără TVA.
  • Acest lot va conține și ramura de legătură cu Ungaria (10 km). Vor exista și două spații de servicii, unul pe Breteaua 1 la Km 6+725 și celălalt pe Breteaua 2 la Km 3+025.
  • Termen: 24 de luni de la începerea lucrărilor.
  • Lungime: 47,07 km + drumul de legătură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km)
  • Valoare estimată: 3,547,944,598 lei fără TVA. (Notă: valoarea de atribuire este de 2,97 miliarde lei)
  • Pe acest lot vor fi realizate 29 de structuri (poduri și pasaje).
  • Termen: 24 de luni de la începerea lucrărilor.

Specificațiile DEx16:

  • Lățimea platformei între marginile terasamentului – 21.50 m;
  • Lățimea părții carosabile – 4 x 3.50 m;
  • Zona mediană – 1 x 3.00 m;
  • Benzi de încadrare – 2 x 0.75 m;
  • Acostamente consolidate – 2 x 1.50 m;
  • Fâșie parapet de siguranță – 2 x 1.70 m;
  • Pante transversale pe carosabil – 2.5%;
  • Pante transversale pe acostamente consolidate – 4%;
  • Panta taluzului de rambleu – 2:3.
Recomandari
Show Cookie Preferences