București primește o nouă magistrală de metrou: traseul propus pentru Magistrala 7, cu 27 de stații și o hartă detaliată

Rețeaua de metrou a Capitalei se extinde: în prezent orașul operează cu cinci magistrale, iar Magistrala 6 este în șantier spre aeroportul Otopeni. Ministerul Transporturilor anunță demararea investiției pentru Magistrala 7, o linie ce va traversa Bucureștiul de la sud-vest la nord-est.
La sediul autorității au fost parafate acorduri de cooperare între instituții pentru inițierea și implementarea proiectului strategic, cunoscut oficial ca Magistrala 7 – Bragadiru – Voluntari.
Documentul a fost parafat de ministrul Ciprian Șerban, de directorul general METROREX, Mariana Miclăuș, și de primarii Rareș Hopincă (Sectorul 2) și Vlad Popescu Piedone (Sectorul 5), alături de președintele Consiliului Județean, Hubert Thuma.
Conform Metrorex, obiectivul este extinderea liniei în zonele urbane dens populate și slab deservite din București (segmentul Alexandriei – Colentina) și în Județul Ilfov (Bragadiru – Alexandriei și Colentina – Voluntari).
Traseul planificat pentru Magistrala 7
Lungimea totală a Magistralei 7 se estimează la aproximativ 26 de kilometri în versiune cu două căi, cu 27 de stații și două depozite.
Linia va urma o direcție SV-NE și va include zonele următoare:
- <li>Bragadiru</li><li>Șoseaua Alexandriei</li><li>Calea Rahovei</li><li>Bd. Regina Maria</li><li>Piața Unirii</li><li>Bd. C. Coposu</li><li>Calea Moșilor</li><li>Piața Obor</li><li>Șoseaua Colentina</li><li>Voluntari</li><li>Centura Nord-Est</li>
Stațiile vor fi amplasate astfel încât să ofere corespondențe cu rețeaua de metrou existentă, precum și legături intermodale cu transportul de la nivelul străzii.
Traseul ales, împreună cu soluțiile tehnice adoptate, va urmări să asigure următoarele obiective de performanță:
- <li>Interval minim între trenuri de 90 de secunde</li><li>Capacitate de până la 50.000 de călători pe oră, în ambele sensuri</li><li>Viteză tehnică de până la 80 km/h</li><li>Viteză comercială minimă de 36 km/h</li>
Proiectul este estimat la circa 2,47 miliarde de euro, fără TVA, în conformitate cu Strategia de Dezvoltare a Metroului 2016–2030; valoarea finală va fi stabilită prin Studiul de Fezabilitate.
Anunțul privind extinderea rețelei cu o nouă magistrală vine la o zi după publicarea informațiilor despre o extindere a Magistralei 2 cu două stații în zona Pipera.