BYD intră pe piața europeană cu marca premium Denza

BYD, cel mai mare producător auto din China, a lansat recent marca premium Denza în Europa, cu scopul de a-și extinde prezența în această regiune și de a concura cu branduri germane de prestigiu precum BMW și Mercedes.
În anul anterior, BYD a reușit să vândă peste 4,2 milioane de vehicule la nivel global, majoritatea în China. Vânzările mărcii Denza, care era anterior un joint venture între BYD și Mercedes, dar care acum aparține în întregime de BYD, au constituit doar 3% din totalul vânzărilor grupului.
Alfredo Altavilla, consilier special pentru Europa la BYD, a declarat că marca Denza va juca un rol important în inovațiile tehnologice ale grupului. Potrivit acestuia, tehnologiile dezvoltate pentru Denza vor fi integrate ulterior și în modelele BYD, informație comunicată în timpul unui eveniment la Milano, unde a fost prezent și vicepreședintele BYD, Stella Li.
În 2024, BYD a obținut o cotă de 2,8% pe piața de automobile electrice din Europa, introducând o serie de modele hibride pentru a-și crește prezența pe această piață.
Vânzările mărcii Denza vor începe în a doua jumătate a anului curent, cu lansarea unei versiuni electrice a modelului break Z9 GT și a unei versiuni hibride programate pentru începutul anului 2026.
Deși grupul chinez nu a oferit detalii suplimentare despre strategia sa comercială în Europa, este clar că prețul primului model Denza, care nu a fost încă anunțat, va depăși suma de 72.000 de euro, cea a celui mai scump model BYD disponibil în prezent pe piața europeană.
Gama de modele Denza va cuprinde, de asemenea, van-ul D9, care va fi lansat la sfârșitul acestui an, iar în viitor se preconizează că vor fi adăugate și două vehicule off-road.
Modelele Denza vor fi fabricate și exportate din China, deși BYD plănuiește să înceapă producția la prima sa uzină din Europa, situată în Ungaria, în luna octombrie.
O nouă uzină BYD, planificată în Turcia, ar urma să înceapă producția în martie 2026, iar odată ce va deveni complet operațională, BYD va avea capacitatea să producă 500.000 de autovehicule anual în Europa.