Ce perspective are Horse, compania care produce la Mioveni motoare și transmisii. Acționarii provin din Franța, China și Arabia Saudită

Ce perspective are Horse, compania care produce la Mioveni motoare și transmisii. Acționarii provin din Franța, China și Arabia Saudită
In uzina de la Mioveni a Horse (foto Vlad Barza)

Horse România, cu 2.100 de angajați la Mioveni, își va concentra eforturile pe dezvoltarea de sisteme de propulsie hibridă și pe adaptarea motoarelor pentru a funcționa cu combustibili sintetici, conform declarațiilor reprezentanților companiei la prima conferință de presă. Cel mai performant motor hibrid prezent pe Bigster a fost dezvoltat integral la București de inginerii români.

Activitate cu 2.700 de angajați în trei locații

În 2022, Renault a anunțat o reorganizare pentru a deveni mai eficientă, iar HORSE este rezultatul acestei reorganizări. Acționarii companiei sunt Renault, Geely din China și Aramco din Arabia Saudită.

  • HORSE România este fostul Renault Mecanique Roumanie și își desfășoară activitatea din vara anului 2023. Motoarele și cutiile de viteză produse ajung la Dacia, Renault și Nissan. Conform conducerii companiei, 45% dintre motoarele fabricate la uzina Horse de la Mioveni sunt destinate mașinilor Dacia.

HORSE are un total de 2.700 de angajați în România, dintre care 2.100 la Mioveni, iar restul la centrul tehnic din Titu și Bursa de inginerie din București, fiecare având câte 300 de angajați. Compania anunță angajări doar pentru sectorul inginerie, întrucât celelalte departamente au atins capacitatea maximă.

În București se dezvoltă motoarele și cutiile de viteză, iar la Titu se lucrează la software, calibrare și validarea sistemului de propulsie. Uzina de la Mioveni produce două tipuri de motoare (HR10 și HR12) cu o capacitate anuală de 450.000 de unități, lucrând în trei schimburi. Fabrica de transmisii are o capacitate de producție anuală de 670.000 de unități.

Un motor dezvoltat local, dar fabricat în afaceri străine

  • Echipa de la Horse a creat de la zero un motor complet nou, HR18, de 1,8 litri, full-hibrid, destinat gamei Dacia. Acest motor este esențial pentru noul sistem de propulsie hibrid disponibil pe Dacia Bigster, fiind dezvoltat la centrul de inginerie din București și fabricat în uzine din Turcia și Spania, nefiind produs în România din lipsă de capacitate.

Conform reprezentanților HORSE România, motorul a fost dezvoltat local „de la concept la industrializare și se află deja pe noul Bigster”.

Cu recentă intrare a gigantului Aramco în acționariatul HORSE Powertrain Limited, sunt planuri pentru testarea și adaptarea motoarelor pentru utilizarea combustibililor sintetici. Compania se concentrează și pe dezvoltarea unor motoare care să fie compatibile cu combustibilii sintetici în viitor.

HORSE a fost fondată pentru a produce motoare, transmisii și soluții cu emisii reduse de carbon, având opt uzine de producție în șapte țări și trei centre de cercetare și dezvoltare, cu sediul central la Madrid, Spania. Compania are o producție anuală de 3,2 milioane de unități.

Filiala HORSE Powertrain Limited include acțiuni de 45% de la Renault și Geely, iar Aramco deține 10%. Gigantul din Arabia Saudită a intrat în acționariat în noiembrie 2024.

Anul trecut, în iunie, compania a anunțat începerea producției motorului pe benzină de 1,2 litri, 3 cilindri, destinat Dacia Duster, la uzina din Mioveni. Acest motor HR12 are o putere maximă de 96 kW (130 CP) la o turație de 4.500 rpm.

Pentru industrializarea noului motor HR12, s-au realizat modificări la peste 75% dintre posturile de lucru existente pe linia de asamblare la uzina de la Mioveni, plus instalarea a 24 de posturi noi.

Recomandari
Show Cookie Preferences