Comunicarea internă a Air India în urma celui mai grav accident aviatic din ultimul deceniu. Mesajul adresat angajaților după analiza preliminară

Comunicarea internă a Air India în urma celui mai grav accident aviatic din ultimul deceniu. Mesajul adresat angajaților după analiza preliminară
Piloți în cabina unui avion Boeing 787-8 „Dreamliner”, FOTO: Tea / Dreamstime.com

Directorul general al Air India, Campbell Wilson, a subliniat într-o notă internă adresată angajaților că ancheta referitoare la prăbușirea avionului Boeing 787-8 „Dreamliner” din luna trecută în Ahmedabad este „încă în desfășurare”. El a subliniat că compania este deschisă la investigații suplimentare și a avertizat împotriva „concluziilor premature”, conform unui raport Reuters.

Nota, obținută de Reuters, a fost adresată personalului după ce un raport preliminar publicat sâmbătă a relevat confuzii în cabina de pilotaj înainte de prăbușirea avionului, incident soldat cu 260 de decese.

Conform raportului, comutatoarele de oprire a alimentării cu combustibil s-au activat aproape simultan, ceea ce a dus la lipsa de carburant pentru motoare.

Avionul Boeing 787-8, care avea ca destinație Londra, decolase din Ahmedabad și a început să piardă rapid altitudine și putere imediat după decolare, relatează anchetatorii indieni.

Wilson a menționat în nota sa că raportul preliminar nu a găsit nicio defecțiune mecanică sau de întreținere și că toate verificările de întreținere erau la zi.

Dialogul final dintre piloții Air India

Comutatoarele implicate ar trebui să fie activate doar la sol, la pornirea sau oprirea motoarelor, fiind proiectate astfel încât să nu poată fi acționate accidental, conform specialiștilor.

Ultimul dialog dintre piloți, consemnat în raport, indică o stare de confuzie în cabină, în urma întrebării unuia dintre piloți despre oprirea alimentării cu combustibil, la care celălalt a răspuns că nu a făcut acest lucru.

A fost emis un apel de urgență, dar avionul nu a reușit să recupereze puterea înainte de prăbușire.

Căpitanul Amit Singh, fondator al organizației Safety Matters Foundation, a declarat pentru Sky News că acest dialog sugerează că oprirea motoarelor a fost accidentală; totuși, raportul preliminar nu indică o cauză clară, fie că este vorba despre o eroare umană, fie despre o defecțiune mecanică sau electronică.

Posibile probleme cunoscute cu sistemul de comutatoare pe avioanele Boeing 787

Singh a explicat că Boeing 787 utilizează mecanisme cu arc pentru a preveni mișcarea accidentală a comutatoarelor. Cu toate acestea, un buletin anterior emis de Administrația Federală de Aviație din SUA (FAA) a avertizat că unele aeronave ar putea avea aceste mecanisme montate necorespunzător, făcându-le sensibile la vibrații sau atingeri necontrolate.

Expertul Terry Tozner a declarat pentru Sky News că decolarea a fost normală, însă, imediat după desprinderea de la sol, cele două comutatoare au fost mutate în poziția „oprit” aproape simultan. Nu s-a confirmat dacă sistemele de blocare funcționau corect pe aeronava respective.

„Însă nimeni nu a clarificat dacă mecanismele de blocare au funcționat corespunzător sau nu pe acest avion. Prin urmare, nu putem decât să presupunem că acestea funcționau normal”, a precizat expertul.

În India, raportul a fost criticat pentru accentul pus pe eroarea piloților, fără dovezi concrete, neglijând o posibilă defecțiune tehnică. În acest context, ministrul Aviației Civile, Ram Mohan Naidu, a solicitat prudență: „Avem cei mai buni piloți și echipaje din lume. Să nu tragem concluzii pripite. Să așteptăm raportul final.”

Raportul final este așteptat să fie publicat cel târziu în termen de un an de la accident, conform procedurilor.

Cei doi piloți aveau împreună peste 19.000 de ore de zbor, dintre care peste 9.000 pe Boeing 787. Verificările de întreținere ale aeronavei erau la zi, fără semne de contaminare a combustibilului sau coliziune cu păsări.

FOTO articol: Tea | Dreamstime.com.

Recomandari
Show Cookie Preferences