De ce achiziționarea biletului către Aeroport costă mai mult când este realizată cu cardul din tren: explicațiile CFR Călători

De ce achiziționarea biletului către Aeroport costă mai mult când este realizată cu cardul din tren: explicațiile CFR Călători
Tren in gara de la Aeroport, Foto: Vlad Barza / HotNews.ro

Conform publicației Club Feroviar, a fost semnalată o situație controversată: dacă pasagerii cumpără bilet cu cardul de la terminalele din tren pe ruta Gara de Nord – Aeroport, sunt nevoiți să plătească un comision bancar, pe lângă prețul biletului. CFR Călători a oferit joi câteva clarificări, menționând că suma de 32 de bani reprezintă „costuri suplimentare” care NU se alocă companiei, ci se îndreaptă către compania care deține terminalele POS contactless.

Trenurile care circulă către Aeroport au un interval de 40 de minute, cu un total de 36 de trenuri pe zi pe fiecare sens. Un sfert dintre acestea sunt operate de către TFC, în timp ce 24 de trenuri sunt gestionate de CFR Călători.

În automotoarele Desiro ale CFR Călători care pe această rută, călătorii sunt avertizați printr-un afiș că, dacă achiziționează biletul cu cardul la validatoare, prețul total se va ridica la 6,32 lei. Comparativ, dacă biletul este cumpărat de la casa de bilete, costul este de 6 lei, a subliniat Club Feroviar.

La Transferoviar Călători, care este un alt operator privat pe calea ferată ce facilitează accesul la Aeroport, prețul biletului rămâne la 6 lei, fără a fi împovărat cu comisionul bancar la achizițiile efectuate prin card.

Este important de menționat că, începând cu 15 decembrie, biletele de tren au suferit o majorare medie de 5%.

Ștefan Roșeanu, fost președinte al Autorității pentru Reformă Feroviară, a declarat pentru publicația menționată că decizia operatorului feroviar de stat de a transfera costul comisionului bancar clienților contravine reglementărilor actuale. „Obligația este de a vinde la prețul reglementat. Comisionul bancar trebuie să fie suportat de operatorul de transport feroviar, la fel ca orice alt operator economic”.

Pentru cei care nu achiziționează bilete prin canalele corespunzătoare, tariful de taxare în tren este de 12 lei.

CFR Călători discută despre „costuri suplimentare” și afirmă că 32 de bani ajung la compania care deține terminalele POS contactless

CFR Călători confirmă că, utilizând terminalele POS contactless amplasate în trenuri, biletul plătit cu card bancar este 6,32 lei, comparativ cu 6 lei pentru biletele achiziționate online sau de la casa de bilete.

„Vânzarea biletelor prin terminalele POS contactless din automotoarele ce circulă pe ruta București Nord – Aeroport Henri Coandă și retur se efectuează pe baza unui contract de comisionar, reglementând vânzarea legitimă de călătorie în numele CFR Călători de către un terț. Este important de menționat că terminalele din aceste garnituri NU aparțin CFR Călători și sunt instalate conform acestui contract.

Terminalele POS contactless din trenuri, precum și achiziția prin SMS sunt variante suplimentare pentru cumpărarea biletelor de călătorie, ce necesită condiții speciale pentru exploatarea sistemului de emitere, ceea ce generează costuri adiționale, culminând cu o creștere a tarifelor cu 0,32 lei. Acești 0,32 lei NU sunt alocați bugetului CFR Călători (după cum s-a afirmat inexact în mass-media), ci companiei care administrează terminalele POS contactless.

Astfel, la terminalele POS contactless din tren, prețul final plătit de călător, la achiziția unui bilet, include, conform legislației în vigoare, tarif unic de transport 6 lei și costurile de comercializare ale distribuitorului, adică 0,32 lei (32 de bani), după cum a explicat CFR Călători.

Recomandari
Show Cookie Preferences