Drumul de mare viteză ce va conecta Podul de la Brăila: Investiție de 14 milioane de euro pe kilometru – HARTĂ INTERACTIVĂ

Drumul de mare viteză ce va conecta Podul de la Brăila: Investiție de 14 milioane de euro pe kilometru – HARTĂ INTERACTIVĂ
Drumul Expres în România / Foto: Captura YouTube

Proiectarea și construcția unui nou drum de mare viteză, destinat să conecteze Autostrada "Moldovei" A7, aflată în dezvoltare, cu Podul peste Dunăre de la Brăila, va necesita o investiție de peste un miliard de euro (5,3 miliarde de lei). Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a demarat licitația pentru acest proiect, la care au fost primite cinci oferte.

Ofertele pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Focșani – Brăila au fost evaluate.

Contractul, care va fi finanțat din fonduri europene, are o valoare estimată la 5,3 miliarde lei, iar durata de realizare este stabilită la 42 de luni, din care 6 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 luni pentru execuție.

Cel mai lung tronson de drum de mare viteză, realizat printr-un singur contract

Drumul Expres Focșani-Brăila va avea o lungime de 73 kilometri, facilitând legătura între Autostrada Moldovei Ploiești-Pașcani (A7), Podul de la Brăila, Drumul Expres Brăila-Galați (DEx 6), precum și orașele Tulcea și Constanța.

Licitația a fost organizată pe un singur lot, ceea ce îl face cel mai lung tronson de drum de mare viteză construit într-un singur contract.

Directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, a menționat că, deși licitația a fost realizată într-un singur lot, antreprenorul selectat va avea capacitatea de a deschide circulația pe segmente funcționale de drum.

Budescu a adăugat că documentația proiectului a inclus criterii de evaluare inovatoare, respectând angajamentele naționale privind dezvoltarea socială, politicile de mediu legate de schimbările climatice și inovația.

Criteriile de evaluare a ofertelor depuse au fost structurate astfel: oferta financiară reprezintă 40%, iar oferta tehnică, care contează 60%, include următorii factori de evaluare:

  • 6% pentru promovarea incluziunii sociale (angajarea forței de muncă locale, șomeri, persoane cu dizabilități)
  • 5% Emisii CO2/Schimbări climatice: utilizarea materialelor sustenabile
  • 5% Emisii CO2/Schimbări climatice: utilizarea utilajelor sustenabile (hibrid/electrice)
  • 6% pentru utilizarea Building Information Modelling (BIM).

Detalii specifice Drumului Expres Focșani – Brăila

  • Lungimea drumului expres: 73,5 km
  • Un drum de legătură cu DN 23, având o lungime de cca 2.2 km (2 benzi de circulație de câte 3.5 m fiecare și acostamente de 1 m) pentru conectarea drumului expres cu DN2.
  • 6 noduri rutiere: Focșani (A7), Milcovul (DN23A), Maicanesti (DN23), Corbu (DN23), Silistea (DJ221C), Braila (DX Buzau-Braila), dintre care 2 de mare viteză, proiectate pentru o viteză de 80 km/h, unul cu Autostrada A7 și altul cu Drumul Expres Buzău – Brăila.
  • Lucrări de artă: 57 (poduri, pasaje, viaducte) cu lungimi între 32-627m, plus perdele forestiere în direcția vânturilor dominante.
  • Dotări: Parcări de scurtă durată (stânga + dreapta) – km 17+600, Spații de servicii tip S1 (stânga + dreapta) – km 40+350, Centru de Întreținere și Coordonare (CIC), Parcări de scurtă durată (stânga + dreapta) -km 54+300.
  • Valoarea estimată a lucrărilor: 5,3 miliarde de lei (aproximativ 1 miliard de euro; 14 milioane euro/km de drum expres).
  • Perioada de proiectare: 6 luni (4 luni pentru PAC și 2 luni pentru PTE).
  • Perioada de execuție: 36 luni.
  • Perioada de garanție: 5 ani (60 luni).

HARTĂ INTERACTIVĂ – Traseul Drumului Expres Focșani – Brăila

Recomandari
Show Cookie Preferences