Filmul care a generat confuzie din cauza asteriscului din titlu își menține supremația la box office pentru al doilea weekend consecutiv

Filmul care a generat confuzie din cauza asteriscului din titlu își menține supremația la box office pentru al doilea weekend consecutiv
Actorii Wyatt Russell, David Harbour, Sebastian Stan, Hannah John-Kamen și Florence Pugh într-o secvență din filmul Thunderbolts*, FOTO: LMK / Imago Stock and People / Profimedia Images

„Thunderbolts*”, cea mai recentă producție a studioului Marvel, în care joacă și actorul român Sebastian Stan, a rămas lider în clasamentul box office-ului, având încasări de 33,1 milioane de dolari în al doilea weekend de proiecție, conform revistei Variety.

Vânzările de bilete au înregistrat o scădere de 55% față de weekendul de debut de săptămâna trecută, când filmul a generat 74 de milioane de dolari, demonstrând o menținere mult mai bună comparativ cu alte filme Marvel recente care au suferit scăderi semnificative în al doilea weekend. Printre acestea se numără Captain America: Brave New World (scădere de 68%), Ant-Man and the Wasp: Quantumania (scădere de 70%), The Marvels (scădere de 78%) și Thor: Love and Thunder (scădere de 67%).

Deși Thunderbolts* a avut un debut mai modest comparativ cu celelalte producții de tip blockbuster (cu excepția The Marvels), recenziile pozitive de la critici și feedback-ul favorabil al fanilor ar putea ajuta filmul, în care Sebastian Stan reia rolul lui Bucky Barnes / Winter Soldier, să își păstreze audiența în cinematografe.

După prima săptămână, Disney a încercat să atragă atenția publicului asupra filmului Thunderbolts*, explicând semnificația asteriscului din titlu – grupul heterogen din centrul poveștii va fi cunoscut de acum înainte ca „The New Avengers” (Noii Răzbunători).

Sebastian Stan va apărea și în filmul anticipat Avengers: Doomsday

Studioul a anunțat că acest grup de antieroi va fi inclus și în pelicula Avengers: Doomsday, programată pentru anul 2026. Disney speră ca această informație despre distribuție să încurajeze publicul să cunoască echipa Thunderbolts înainte de imensa reuniune a supereroilor de anul viitor.

Până în prezent, Thunderbolts* a generat vânzări de bilete de 128,5 milioane de dolari în America de Nord și 143,7 milioane în restul lumii, atingând un total global de aproximativ 272 de milioane de dolari. Având în vedere că producția filmului s-a ridicat la 180 de milioane de dolari, plus aproximativ 100 de milioane pentru promovare, Thunderbolts trebuie să continue să genereze venituri pentru studioul Marvel deținut de Disney pentru a-și justifica costurile.

Bob Iger, directorul general al Disney, a apreciat Thunderbolts* la începutul acestei săptămâni, numind această aventură supereroică inedită „primul și cel mai bun” exemplu al noii strategii cinematografice Marvel. Comentariile proveg la o perioadă recentă de insuccese comerciale în cadrul Universului Cinematic Marvel, cu filme precum Ant-Man and the Wasp: Quantumania, The Marvels și Captain America: Brave New World, în care compania avea mari așteptări.

„Am realizat de-a lungul anilor că numărul nu determină neapărat calitatea”, a afirmat Iger în timpul unei discuții cu investitorii. „Am recunoscut că am pierdut puțin din focus încercând să producem prea mult”, a adăugat el.

A Minecraft Movie se apropie de borna de un miliard de dolari

Între timp, A Minecraft Movie și Sinners au atins praguri importante la box office, ceea ce demonstrează rezistența remarcabilă a fiecărui film pe marile ecrane.

Pe locul doi în box office-ul nord-american, Sinners a avut încasări de 21,1 milioane de dolari în al patrulea weekend de la lansare, înregistrând o scădere de doar 36% comparativ cu weekendul anterior. Thrillerul cu vampiri continuă să prezinte o rezistență pe termen scurt fără precedent pe piața nord-americană și, în weekend, a depășit pragul de 200 de milioane de dolari.

De asemenea, vânzările de bilete pentru acest film, care beneficiază de un rating R (ceea ce înseamnă că în SUA minorii sub 17 ani pot viziona filmul doar însoțiți de un adult), au atins 216 milioane de dolari pe piața internă, împreună cu 68 de milioane în străinătate, rezultând un total global de 283 de milioane de dolari.

A Minecraft Movie a rămas pe locul trei, generând 8 milioane de dolari în al șaselea weekend de proiecție. Până acum, adaptarea jocului video realizată de Warner Bros. a strâns 409 milioane de dolari în America de Nord și 909 milioane la nivel mondial.

Dacă filmul își păstrează avântul în sezonul aglomerat de vară, A Minecraft Movie va deveni prima producție cinematografică din 2025 care va depăși borna de 1 miliard de dolari.

Noul film cu Ben Affleck a obținut rezultate notabile

Thrillerul de acțiune semnat de Ben Affleck, The Accountant 2, s-a menținut pe locul patru, cu 6,09 milioane de dolari în al treilea weekend, înregistrând o scădere de doar 36% comparativ cu weekendul anterior.

Producția realizată de studioul Amazon MGM a generat, până acum, 50,8 milioane de dolari pe piața internă din America de Nord și 71 de milioane la nivel global. Este un rezultat remarcabil pentru această continuare cu rating R, destinat unei audiențe mai mature. Totuși, The Accountant 2 are un buget mare de 80 de milioane de dolari.

Dat fiind că studiourile și cinematografele împart veniturile din vânzările de bilete, filmul ar putea întâmpina dificultăți în a deveni profitabil pe durata rularii sale în cinematografe. Totuși, acest aspect ar putea conta mai puțin pentru Amazon MGM dacă The Accountant 2 va beneficia de o a doua viață odată cu debutul său pe Prime Video.

Clown in a Cornfield, un horror cu buget redus, a completat top 5 box office-ului nord-american, având încasări de 3,8 milioane de dolari din 2.277 de săli de cinema.

Este, în mod surprinzător, un rezultat bun pentru acest film, având în vedere că, conform surselor din industrie, a costat sub 1 milion de dolari. După cum sugerează titlul, Clown in a Cornfield se focusează pe un ucigaș mascat denumit Frendo, care își lasă victimele într-un câmp de porumb din apropierea unui orășel liniștit.

Însă filmul nu are deocamdată o dată de lansare în cinematografele din România și rămâne de văzut dacă încasările din SUA vor convinge un distribuitor local să îl preia, având în vedere că a primit din partea audienței o notă modestă de „C+” în sondajele realizate de CinemaScore.

Recomandari
Show Cookie Preferences