FOTO: Cea mai mare marcă auto din China a pătruns pe piața din România - Detalii despre modelele BYD

FOTO: Cea mai mare marcă auto din China a pătruns pe piața din România - Detalii despre modelele BYD
Masina BYD (foto Vlad Barza)

BYD, lider în industria auto din China, a debutat pe piața românească cu patru modele și intenționează să-și dubleze numărul de dealeri până la sfârșitul anului.

Strategia BYD pentru piața românească

În 2022, BYD s-a clasat pe locul trei în lume în funcție de volumele de vânzări, fiind depășit doar de Toyota și Volkswagen, având vânzări globale de 4,2 milioane de unități. China rămâne principalul său vânzător.

Modelele lansate în România au prețuri care încep de la aproximativ 30.000 de euro, cele mai scumpe depășind 50.000 de euro, iar în viitor sunt planificate și altele.

În prezent, BYD deține 17 puncte de vânzare în România și intenționează să ajungă la 34 de puncte de vânzare până la finalul anului, având colaborări cu firme precum Țiriac Auto și DAB Auto. La început, compania va oferi patru modele electrice, concentrându-se pe SUV-uri, automobile electrice și hibride plug-in.

Cel mai performant model este Sealion 7, un SUV electric care poate accelera de la 0 la 100 km/h în 4,5 secunde, având o autonomie maximă de 502 km. De asemenea, a fost lansat și sedanul Seal, care are o autonomie WLTP de 570 km, fiind similar tehnic cu Sealion 7.

Un alt model disponibil este SUV-ul plug-in hybrid numit Seal U DM-i, capabil să parcurgă peste 1.000 km cu bateria complet încărcată și rezervorul plin.

Modelul cu cel mai mic preț este SUV-ul compact Atto 2.

Dimensiunile măsurătorilor sunt următoarele: Atto 3 are 4,48 m, Seal 4,8 m, Sealion 7 are 4,83 m, iar Seal U are 4,78 m.

BYD își propune să vândă mii de mașini anual în România, aspirând să devină în viitor cea mai vândută marcă străină pe piață. Un moment cheie va fi lansarea unui model electric compact destinat orașelor, care va concura cu Dacia Spring.

Investiții în uzine în apropiere de România

BYD construiește două facilități de producție în Europa: una în Ungaria și alta în Turcia, iar aceste unități vor produce atât mașini complet electrice, cât și hibride. Investiția în uzina din Szeged se estimează la patru miliarde de euro, iar în Izmir la un miliard de euro.

Primele modele ce vor fi fabricate la uzina din Ungaria vor fi Dolphin (clasă mică) și Atto 3 (crossover compact), existând în plan și adăugarea modelului Atto 2 (SUV de clasă mică) și Dolphin Surf (model de oraș mic).

Estimările S&P Global Mobility sugerează că BYD ar putea vinde 186.000 de vehicule în Europa în acest an, comparativ cu 83.000 anul trecut, iar până în 2029, estimările indică o posibilă vânzare de 400.000 de unități, deși viitorul rămâne incert.

Conform surselor, vânzările BYD în Europa au crescut semnificativ, iar în aprilie, marca a înregistrat vânzări superioare celor ale Tesla în Germania și Marea Britanie. În primele patru luni ale anului trecut, au fost vândute 285.000 de vehicule BYD în afara Chinei, cu dublarea comparativ cu aceeași perioadă din 2024.

În primele patru luni din acest an, mai mult de 11.000 de mașini au fost vândute în Regatul Unit și 2.800 în Germania.

Compania se așteaptă la performanțe și mai promițătoare, având în vedere că până la sfârșitul anului va introduce modelul Dolphin Surf, prețul acestuia urmând să fie sub 25.000 de euro.

BYD a anunțat în aprilie expedierea celui mai mare transport maritim de automobile din China către Brazilia, în care au fost incluse 9.200 de vehicule. Compania va lansa de asemenea, în Europa, marca premium Denza.

Sursa Reuters a menționat că BYD își reconfigurează operațiunile din Europa, în urma unor strategii necorespunzătoare, care au inclus dificultăți în atragerea de dealeri și angajarea de management cu experiență pe plan local, compania angajând recent un fost director important de la Fiat.

O schimbare semnificativă în strategie a fost decizia de a se axa pe hibride plug-in, în loc de doar pe vehicule complet electrice, având în vedere reticența piețelor față de modelele 100% electrice. BYD a reacționat rapid pentru a corecta ezitările inițiale în Europa, extinzând considerabil rețeaua de dealeri din Europa de Vest și oferind pachete salariale atractive pentru a recruta directori din industria auto europeană.

Compania a declarat în decembrie că hibridele plug-in vor avea un rol esențial în strategia sa pe piața europeană.

Recomandari
Show Cookie Preferences