FOTO: Prețul și aspectul noului SUV electric YU7 de la Xiaomi, care concurează cu Tesla pe piața auto din China, la un cost mai mic decât Model Y

FOTO: Prețul și aspectul noului SUV electric YU7 de la Xiaomi, care concurează cu Tesla pe piața auto din China, la un cost mai mic decât Model Y
Lei Jun, președinte și director executiv al companiei chineze de electronice Xiaomi, prezintă mașina Xiaomi YU7, în cadrul unui eveniment de lansare organizat la Beijing, pe 26 iunie 2025. FOTO: WANG Zhao / AFP / Profimedia

Producătorul chinez Xiaomi, cunoscut pentru smartphone-urile și vehiculele electrice (EV) pe care le dezvoltă, a anunțat recent că noul său SUV electric, YU7, are un preț de 253.500 yuani (35.364 dolari). Aceasta înseamnă o reducere cu aproape 4% față de prețul Model Y al celor de la Tesla, intensificând astfel competiția pentru compania americană pe cea mai mare piață auto din lume, conform Reuters.

Modelul standard YU7 este disponibil cu un cost cu 10.000 yuani mai mic decât prețul de pornire al Model Y în China. Modelele premium, YU7 Pro și YU7 Max, sunt disponibile la prețuri de 279.900 yuani și, respectiv, 329.900 yuani.

Xiaomi a început recent să preia comenzi pentru cele trei versiuni ale vehiculului, iar la doar trei minute după demararea vânzărilor, compania a înregistrat 200.000 de comenzi, potrivit Agerpres.

Modelul Y de la Tesla, care a fost cel mai bine vândut SUV din China în luna mai, are un preț de pornire de 263.500 yuani.

Xiaomi și-a exprimat intenția de a colabora cu companii precum BYD, GAC Toyota și Zhengzhou Nissan pentru a construi un ecosistem care să integreze oamenii, locuințele și vehiculele.

Fondatorul și CEO-ul Lei Jun a declarat că scopul este ca YU7 să fie un competitor direct pentru Model Y, iar analiștii estimează că ar putea obține succes pe piață. Printre alți concurenți se numără modelul 7X de la Zeekr și L6 de la Li Auto.

YU7 dispune de o autonomie impresionantă de până la 835 km per încărcare, comparativ cu autonomia de până la 719 km a Model Y, care a fost restilizat și lansat în luna ianuarie.

Lansarea acestor noi vehicule este rezultatul unui plan extins care se desfășoară de mai mulți ani, în urma unei investiții de 10 miliarde de dolari. Xiaomi, similar cu Apple în Statele Unite, a identificat o oportunitate pe piața EV, având în vedere că automobilele integrază din ce în ce mai mult tehnologia și conectivitatea, deși Apple a abandonat proiectul său auto, iar Xiaomi continuă să avanseze.

Recomandari
Show Cookie Preferences