Un film de Crăciun neconvențional a „explodat” pe cea mai accesibilă platformă de streaming disponibilă și în România

Un film de Crăciun neconvențional a „explodat” pe cea mai accesibilă platformă de streaming disponibilă și în România
J.K. Simmons este Moș Crăciun, în timp ce Dwayne „The Rock” Johnson este șeful securității sale în noul film „Red One” produs de Amazon MGM, FOTO: LMK / Imago Stock and People / Profimedia Images

„Red One părea un experiment inedit, un film de acțiune cu tematica Moș Crăciun, avându-i în rolurile principale pe Dwayne Johnson și Chris Evans, care aproape că părea o parodie. Cu toate că a primit recenzii foarte slabe din partea criticilor și performanțe mediocre la box office, Red One a înregistrat un succes neașteptat și a devenit filmul cu cel mai bun debut pe Amazon Prime Video vreodată,” menționează Forbes.

Recent, Red One a fost lansat pe Amazon Prime Video, iar după un debut mai puțin impresionant în cinematografe, acum poate fi vizionat gratuit de abonații platformei de streaming fondată de Jeff Bezos. Cu o săptămână înainte de Crăciun, filmul a atins rapid 50 de milioane de vizionări, stabilind un record absolut pentru orice film lansat pe Amazon Prime.

Debutul său a fost cu atât mai notabil cu cât, la momentul lansării online, Red One rula încă în peste 3.000 de cinematografe din America de Nord. Pelicula a avut premiera în sălile de cinema la mijlocul lunii noiembrie, când a ocupat prima poziție în box office.

Plotul filmului îl urmărește pe Callum Drift (interpretat de Johnson), care este șeful securității la Polul Nord, și care colaborează cu hackerul Jack O’Malley (jucat de Evans) pentru a-l găsi pe Moș Crăciun (jucat de J.K. Simmons), răpit în Ajunul Crăciunului.

Peliculă lui Kasdan a fost criticată aspru, având o rată de aprobat de doar 30% pe Rotten Tomatoes, comparativ cu 90% din partea fanilor, iar pe IMDb a obținut o medie de 6,5/10 din aproape 70.000 de recenzii.

După cum sugerează și trailerul, Red One nu este un film tradițional de Crăciun destinat întregii familii, având un rating PG-13 în Statele Unite, ceea ce indică faptul că nu este recomandat pentru minorii sub 13 ani din cauza unor momente cu limbaj licențios și violență. Pe Amazon Prime, este recomandat spectatorilor cu vârsta de peste 16 ani.

„Red One”, un film de Crăciun cu un buget uriaș

Deși a debutat pe primul loc în box office, încasările obținute de Red One nu au fost impresionante. Veniturile din vânzări de bilete în primele 3 zile au totalizat 34,1 milioane de dolari pe piața nord-americană, o sumă considerată modestă în comparație cu bugetul de producție estimat la 250 de milioane de dolari, la care se adaugă alte 100 de milioane pentru marketing și promovare.

Acest lucru face din Red One unul dintre cele mai costisitoare filme lansate în 2024. Spre comparație, alte producții, precum Deadpool & Wolverine, au avut un buget estimat de 200 de milioane de dolari, iar Dune: Part Two a costat 190 de milioane.

În ciuda costurilor ridicate, filmul cu Dwayne Johnson și Chris Evans a generat, la momentul redactării acestui articol, încasări globale de doar 175 de milioane de dolari, ceea ce nu acoperă nici jumătate din costul de producție și promovare.

Totuși, Amazon MGM are criterii diferite în ceea ce privește succesul financiar al filmelor sale, având în vedere că acestea sunt destinate în principal streaming-ului, unde concurența cu platformele precum Netflix este tot mai acerbă.

Val de scumpiri pe piața de streaming din România

Anul precedent a adus modificări semnificative pe piața de streaming din România și din alte țări, majoritatea platformelor anunțând creșteri de prețuri pentru abonați. Acum, că 2024 se apropie de final, unii utilizatori își vor ajusta bugetele pentru anul următor, fiind utile posibilele oferte existente:

SkyShowtime a anunțat în februarie că va înlocui abonamentul său unic, cu care a intrat pe piață, cu două pachete diferite, unul Standard cu reclame (3,99 euro pe lună) și unul Standard Plus (5,99 euro pe lună), fără reclame. În octombrie, SkyShowtime a lansat și un abonament Premium (8,99 euro pe lună) care oferă streaming în calitate 4K UHD.

Noua platformă Max, care a înlocuit HBO Max, a ajustat abonamentul unic anterior în trei variante distincte: Basic cu reclame (4,99 euro), Standard (6,99 euro) și Premium (9,99 euro). Max oferă și o opțiune suplimentară pentru evenimente sportive live, la un cost adițional de 3 euro pe lună.

Disney+ a informat, în august, că va renunța la abonamentul unic de 36,99 lei, înlocuindu-l cu unul Standard (29,99 lei pe lună) și unul Premium (49,99 lei pe lună), diferențele fiind legate de calitate și numărul de dispozitive ce pot fi utilizate simultan.

Film și seriale pe Amazon Prime Video: un dezavantaj major

Pe 14 noiembrie, cu o zi înainte de apariția Red One în cinematografele din SUA, o altă platformă a anunțat scumpiri pentru planurile sale, cu un euro pentru abonamentele Basic (5,99 euro pe lună) și Standard (10,99 euro), iar abonamentul Premium a crescut cu doi euro (ajungând la 13,99 euro pe lună).

Deși Amazon Prime Video a păstrat prețul lui standard de 13,99 lei pe lună (aproximativ 2,8 euro) pentru abonamentul său unic, platforma riscă să fie incomodă pentru abonați.

Amazon și Apple beneficiază de un buget considerabil pentru producțiile lor de film și televiziune, iar Amazon Prime are un dezavantaj semnificativ pentru utilizatorii săi: calitatea video Ultra HD și sunet Dolby Atmos pot fi accesibile doar pe dispozitive cu sistem de operare Android.

Pentru celelalte dispozitive și PC-uri, conținutul de pe Amazon Prime este disponibil exclusiv în calitate HD, cu audio stereo.

Pentru mai multe informații din lumea filmelor și serialelor, precum și alte știri interesante, rămâneți la curent cu cea mai recentă ediție a rubricii Nerd Alert:

Recomandari
Show Cookie Preferences