Vinul roșu în Franța: o provocare existențială în fața schimbărilor de consum

Vinul roșu în Franța: o provocare existențială în fața schimbărilor de consum
Sticle de vin roșu franțuzesc la vânzare într-un supermarket, FOTO: Patti McConville / Alamy / Profimedia Images

Vinul roșu din Franța se află într-o situație dificilă, conform experților din industrie, care subliniază că dacă nu se adaptează, va continua să piardă clienți. Tinerii se îndreaptă tot mai mult către alte băuturi sau aleg să evite alcoolul complet, conform unui raport publicat de Financial Times.

Potrivit Consiliului Interprofesional al Vinului de Bordeaux (CIVB), consumul de vin roșu a scăzut cu aproximativ 90% față de anii '70.

De asemenea, consumul general de vin în Franța, incluzând vinurile roșii, albe și rosé, a scăzut cu mai mult de 80% începând cu 1945, conform unor date obținute dintr-un sondaj Nielsen. Această tendință este accentuată de faptul că Generația Z achiziționează doar jumătate din cantitatea de vin cumpărată de milenialii mai în vârstă.

Spiros Malandrakis, analist de piață la Euromonitor International, a comentat pentru Financial Times că „problemele cu vinul, în special cu cel roșu, au devenit acum o situație de criză existentă, prezentă de mai bine de un deceniu.”

Industria suferă din cauza „lipsei de conexiune cu tinerii”, având în vedere că anterior a fost „prinsă într-o stare de autosuficiență” datorată popularității vinului în rândul generației baby boom.

Impactul schimbării consumului asupra vinurilor franțuzești

Modificările din comportamentul de consum din Franța reflectă tendințe globale, cum ar fi scăderea consumului de alcool și schimbarea preferințelor. În special, vinurile roșii sunt din ce în ce mai puțin apreciate de tineri, care aleg alternative precum rosé, bere, băuturi spirtoase și opțiuni fără alcool.

Jean-Pierre Durand, membru al consiliului CIVB, a explicat: „Observăm această schimbare la fiecare generație, de exemplu, dacă bunicul consuma 300 de litri de vin roșu pe an, tatăl consuma 180 de litri, iar fiul doar 30.”

Industria se confruntă, de asemenea, cu o scădere semnificativă a cererii din partea Chinei, o piață esențială pentru exporturi, precum și cu efectele schimbărilor climatice.

Provocările nu afectează toate categoriile de vin în mod egal. Thomas Castet, un furnizor de vinuri, a subliniat că „vinurile roșii voluminoase și cu un conținut ridicat de tanin sunt în declin continuu, iar această tendință se accelerează odată cu schimbările între generații.”

Recomandari
Show Cookie Preferences