Angajații sunt solicitați să demonstreze că A.I. nu poate depăși performanța unui nou angajat la o multinațională din Canada

Angajații sunt solicitați să demonstreze că A.I. nu poate depăși performanța unui nou angajat la o multinațională din Canada
Aplicația Shopify instalată pe un smartphone, FOTO: Serene Lee-SOPA Images / Shutterstock Editorial / Profimedia

Directorul general al platformei de e-commerce Shopify, Tobi Lütke, le cere managerilor să argumenteze că inteligența artificială (A.I.) nu ar putea îndeplini sarcinile mai bine decât un nou angajat, conform celor reportate de Business Insider.

Într-un document intern cu titlul „Utilizarea A.I. este acum o așteptare de bază”, Lütke a subliniat că „exploatarea eficientă a inteligenței artificiale este o competență care trebuie învățată cu atenție” printr-o „utilizare intensivă”, adăugând că A.I. reprezintă „o așteptare fundamentală pentru toți angajații Shopify”.

„Înainte de a solicita noi angajați sau resurse, echipele trebuie să demonstreze de ce nu sunt capabile să realizeze anumite obiective cu ajutorul A.I.”, a continuat Lütke în documentul pe care l-a publicat pe rețeaua socială „X” după ceea ce s-a dovedit a fi o scurgere de informații.

„Cum ar arăta acest domeniu dacă agenți A.I. autonomi ar fi deja integrați în echipă? Această întrebare poate genera discuții și proiecte cu adevărat captivante”, a adăugat șeful Shopify, companie multinațională fondată în Canada în 2006.

Lütke, unul dintre cei trei fondatori ai Shopify, a menționat că întrebările privind utilizarea A.I. vor fi incluse în chestionarele de evaluare a performanței și feedback-ului între colegi, iar angajații vor avea „acces la cele mai avansate instrumente A.I. disponibile”.

„Acest aspect va fi aplicabil tuturor, inclusiv mie și echipei de conducere”, a mai subliniat Lütke.

Shopify a implementat concedieri după adoptarea A.I.

Business Insider menționează că la începutul anului 2023, Shopify a început integrarea A.I. generativ în departamentul de suport clienți, preluând unele dintre sarcinile ce erau realizate de angajați.

Ulterior, compania cu sediul în Ottawa a disponibilizat 20% din forța de muncă, a retras oferte de angajare pentru foști stagiari și a vândut divizia logistică Deliverr, achiziționată în 2022 pentru suma de 2,1 miliarde de dolari.

În 2024, conducerea Shopify a anunțat o reorganizare menită să corecteze raportul „nesănătos” dintre manageri și „meșteșugari”, termenul utilizat de companie pentru a se referi la colaboratorii individuali.

În ianuarie 2025, compania a realizat concedieri discrete în divizia de suport, care se ocupă cu soluționarea problemelor pentru milioanele de comercianți ce utilizează platforma pentru vânzarea de produse.

Recomandari
Show Cookie Preferences