Autoritățile chineze solicită producătorilor auto să suspendă investițiile în țările UE care susțin noile taxe pe mașinile electrice. Detalii despre votul României

Autoritățile chineze solicită producătorilor auto să suspendă investițiile în țările UE care susțin noile taxe pe mașinile electrice. Detalii despre votul României
Producătorul auto chinez BYD a devenit sponsor oficial al EURO 2024, competiție care se ține chiar în Germania, Foto: STR / AFP / Profimedia

Guvernul chinez a instruit producătorii auto locali să oprească investițiile semnificative în statele UE care sprijină majorarea tarifelor vamale pentru mașinile electrice importate din China, conform declarațiilor făcute pentru Reuters de două surse informate.

Taxele vamale impuse de UE asupra importurilor de vehicule electrice din China, care pot atinge până la 35,3%, urmează să se aplice începând de joi, fiind inițial stabilite ca măsură temporară.

Un număr de zece țări din UE, inclusiv Franța, Polonia și Italia, au votat la începutul lunii octombrie pentru a face aceste taxe permanente, în urma unei investigații initiate de Comisia Europeană, care a constatat că subvențiile mari acordate producătorilor chinezi constituie o formă de competiție neloială.

În contrast, cinci state membre ale Uniunii Europene, printre care Germania, au votat recent împotriva acestei măsuri, în timp ce 12 s-au abținut. România a optat să se abțină, având în vedere că nu a primit suficiente informații din partea Comisiei Europene referitoare la rezultatele investigației.

Conform surselor Reuters, guvernul chinez a transmis producătorilor auto pe 10 octombrie, în cadrul unei întâlniri rezervate desfășurate la ministerul comerțului din Beijing, că aceștia ar trebui să suspende investițiile majore, cum ar fi construcția de uzine, în țările care au susținut majorarea tarifelor vamale.

China îndeamnă la prudență în privința țărilor care s-au abținut de la vot

Cele două surse citate de Reuters, care au dorit să rămână anonime din cauza caracterului confidențial al întâlnirii, explică că recomandarea de suspendare a investițiilor a fost făcută în contextul în care Beijingul caută, prin canale diplomatice, soluții alternative la noile taxe pentru vehiculele electrice.

Mai mulți reprezentanți ai producătorilor auto internaționali au fost prezenți la întâlnire, fiind sfătuiți să fie precauți în ceea ce privește investițiile în țările care s-au abținut de la vot, ca România. În schimb, aceștia au fost încurajați să investească în statele care s-au opus taxelor, precum Germania, Ungaria, Slovacia, Slovenia și Malta.

Deși au votat pentru implementarea noilor taxe, Italia și Franța au încercat să atragă producătorii auto din China pentru a investi în economiile lor.

SAIC, al doilea cel mai mare exportator auto din China, este în căutarea unui nou amplasament pentru o fabrică de vehicule electrice în Europa. În mod separat, compania intenționează să deschidă în Franța al doilea centru de componente auto al său din Europa, pentru a răspunde cererii în creștere pentru automobilele sale din brandul MG.

De asemenea, guvernul italian negociază cu Chery, cel mai mare producător auto chinez în funcție de exporturi, precum și cu alte companii, inclusiv Dongfeng Motor, pentru potențiale investiții.

Cea mai mare companie de producție de vehicule electrice din lume va construi o uzină în Ungaria

BYD, care anul trecut a depășit Tesla, devenind cel mai mare producător de mașini electrice la nivel global, își construiește o fabrică importantă în Ungaria, la Szeged.

Surse distincte de la reporterii Reuters indică faptul că BYD evaluează possibilitàțile de a-și reloca sediul european din Olanda în Ungaria, ca urmare a creșterii costurilor din Olanda.

Reprezentanții producătorilor auto au fost instruiți în cadrul întâlnirii din 10 octombrie la Beijing să evite discuții individuale referitoare la investiții cu diverse guverne din UE și să opteze pentru negocieri colective.

Directiva emisă de guvernul chinez către firmele auto survine după un avertisment similar din luna iunie, când ministerul comerțului de la Beijing a recomandat evitarea investițiilor în țări precum India și Turcia.

Recomandari
Show Cookie Preferences