Cel mai lung tunel de autostradă din România, realizat de firme turcești / Cât durează execuția

Cel mai important contract de infrastructură din România va fi semnat joi cu o asociație de companii din Turcia. Acestea se ocupă de ultimele secțiuni de pe Autostrada Transilvania, care includ tunelul Meseș, cel mai lung tunel rutier preconizat în țară.
Contractul pentru „Proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău” va fi semnat joi cu asociația de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS, pentru suma de 6,62 miliarde de lei (fără TVA).
Transformând suma în euro, valoarea contractului este echivalentă cu aproximativ 1,32 miliarde de euro, iar execuția acestuia este programată să dureze 6 ani și jumătate, conform termenilor stabiliti.
„Cel mai valoros contract de infrastructură rutieră din România”
Acesta este considerat „cel mai valoros contract de infrastructură rutieră din România”, conform declarațiilor ministrului Sorin Grindeanu.
Contractul include construirea a 41 de kilometri de autostradă, precum și realizarea tunelului Meseș (de 2,89 km), care va deveni cel mai lung tunel de pe o autostradă din România.
Conform contractului, construcția celor două secțiuni, totalizând 41 km, trebuie finalizată în termen de 78 de luni (8 luni de proiectare și 60 de luni de execuție).
Detalii despre Tunelul Meseș, 2,89 km
Pe acest segment al Autostrăzii Transilvania (A3) vor fi realizate următoarele:
- Tunelul Meseș (cu o lungime de 2,89 km), cel mai lung tunel de autostradă din România, format din două galerii unidirecționale ce totalizează împreună 5,78 km.
- 65 de viaducte, poduri și pasaje (cu o lungime totală de aproximativ 13 km). Directorul CNAIR a menționat că procedura pentru semnarea contractului, care va fi finanțat prin Programul Transport (PT), va putea începe în termen de 10 zile, cu condiția să nu existe contestații.
Prima licitație pentru acest proiect a fost lansată în noiembrie 2020, dar a fost anulată după aproape trei ani. Ulterior, procedura de achiziție publică a fost reluată în februarie 2023, iar pe 28 august 2023 au fost depuse șapte oferte: UMB (în colaborare cu Euro-Asfalt pentru tunel), WeBuild, Makyol-Ozaltin, Ictaș, Mapa, Nurol-Duygu și Tekfen-Dogus.
Sursă foto articol: ID 132520892 © Askoldsb | Dreamstime.com