CFR anunță reluarea după 19 ani a trenurilor București Nord – Giurgiu, cu o călătorie de peste două ore pe 93,2 km!

CFR anunță reluarea după 19 ani a trenurilor București Nord – Giurgiu, cu o călătorie de peste două ore pe 93,2 km!
Trenul international Bucuresti - Ruse, Foto: Vlad Barza / HotNews.ro

Conform informațiilor furnizate de CFR Infrastructură, durata călătoriei pe ruta București Nord – București Progresu – Giurgiu va fi de 130 de minute.

Pe segmentul dintre Gara de Nord și Giurgiu, viteza medie va atinge 43 km/h, în timp ce între București Progresu și Giurgiu, viteza medie se va ridica la 46 km/h. Există zone unde se desfășoară lucrări, iar restricțiile de viteză sunt aplicate; pe linia directă vor circula doar automotoare din cauza slăbirii terenului în zona Daia, aflată la 8 km de Giurgiu.

Unul dintre cele mai lente trenuri internaționale din Europa rămâne București – Ruse, care face peste trei ore pentru 132 km cu un automotor Desiro între octombrie și iunie. Vara sunt disponibile și vagoane bulgărești (în direcția Varna și Sofia) și un vagon turcesc (spre Istanbul). Trenurile internaționale spre Bulgaria vor continua să circule prin Videle în anii următori.

Linia 102 București Nord – București Progresu – Giurgiu nu a fost niciodată rapidă. De exemplu, în 2002, cu trei ani înainte de prăbușirea podului, trenurile efectua călătoria București – Giurgiu fără oprire în intervalul de timp de 90 până la 98 de minute. Trenurile București Progresu – Giurgiu, care se opreau în toate cele 12 stații de pe traseu, aveau un timp de parcurs mai mare de 90 de minute.

Lucrările din zona Grădiștea au fost finalizate, iar trenurile ar trebui să reia circulația luna viitoare. Care este viteza cu care vor circula?

„În relația București Nord – București Progresu – Giurgiu vor circula exclusiv trenuri de rang Regio. Un tren de călători va parcurge distanța București Progresu – Giurgiu (61,4 km) în aproximativ 80 de minute, iar distanța București Nord – București Progresu – Giurgiu (93,2 km) va fi străbătută în circa 130 de minute”, a declarat CFR Infrastructură.

Pe tronsonul București Progresu – Giurgiu vor fi 12 puncte cu restricții de viteză, având o lungime totală de 9,5 km.

Viteza maximă va fi de 120 km/h pe porțiunea reabilitată, între stațiile Vidra – Grădiștea – Comana, și 100 km/h pe restul traseului, conform informațiilor furnizate de compania de infrastructură.

Terenul slăbit din zona Daia limitează circulația trenurilor grele

Chiar și după inaugurarea podului Grădiștea și redeschiderea circulației feroviare București-Giurgiu, traseul direct va rămâne inaccesibil pentru trenul către Varna și Istanbul, care va continua să utilizeze ruta ocolitoare prin Videle. Aceeași situație se va aplica și pentru trenurile de marfă.

Daia se află la 8 km de Giurgiu, 32 km de Grădiștea și 50 km de gara București Progresu. CFR SA a anunțat că, în zona Daia, se desfășoară lucrări provizorii de întreținere a suprastructurii și terasamentelor. Lucrări suplimentare de consolidare sunt planificate pentru viitor, odată cu începerea proiectului de modernizare și electrificare.

„În cadrul proiectului de modernizare a liniei CF București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră – LOT 1, se execută lucrări provizorii de întreținere în zona Daia. Aceste lucrări includ intervenții asupra suprastructurii și terasamentelor, cât și lucrări pentru gestionarea apelor. Lucrări suplimentare de consolidare a terasamentului sunt programate pentru viitor,” au declarat oficialii CFR SA.

Istoricul timpilor de parcurs pentru trenurile Rapide și Accelerate pe ruta București Nord – Giurgiu (93 km) este următorul:

1980: 76 – 107 minute

1989: 93 – 114 minute

1997: 87 – 112 minute

2002: 90 – 98 minute

Cât durează călătoria cu trenurile personale pe relația București Progresu – Giurgiu (61 km), care face 12 opriri intermediare:

1980: 82 – 115 minute

1989: 92 – 105 minute

1997: 93 – 101 minute

2002: 92 – 101 minute

O linie feroviară cu viteze reduse

Podul de la Grădiștea s-a prăbușit în 2005 din cauza inundațiilor, iar lucrările de reconstrucție au fost amânate mai bine de un deceniu din lipsa fondurilor și pentru că proiectul nu a fost considerat prioritar. Podul se află între stațiile Vidra și Grădiștea, la aproximativ 20 km de capitală.

Absenta acestui pod a crescut semnificativ durata călătoriei pe ruta feroviară dintre București și Giurgiu, trenurile fiind obligate să ocolească pe la Videle, unde vitezele au scăzut considerabil față de anii '90.

Traseul alternativ măsoară 114 km și sunt doar trei trenuri directe pe zi, cu timpi de parcurs care depășesc două ore, ajungând până la trei ore.

Recomandari
Show Cookie Preferences