China interzice utilizarea termenilor „conducere inteligentă” și „conducere autonomă” în publicitatea auto

Autoritățile chineze vor interzice producătorilor auto să folosească termenii „conducere inteligentă” și „conducere autonomă” în reclamele pentru funcțiile de asistență la conducere. Această decizie a fost luată în urma unei întâlniri între Ministerul Industriei și Tehnologiei Informației și aproape 60 de reprezentanți ai industriei auto, conform unei raportări Reuters.
Informația a fost obținută dintr-o transcriere, confirmată de un participant la întâlnire, conform News.ro.
Această decizie a fost influențată de un accident grav din luna martie, în care modelul SU7 de la Xiaomi, cel mai vândut sedan al companiei, a fost implicat. Potrivit unei anchete preliminare, vehiculul a lovit un stâlp de beton cu o viteză de 97 km/h și a luat foc, după ce șoferul a preluat controlul de la sistemul de asistență avansată (ADAS).
Ministerul a confirmat oficial întâlnirea și a menționat că, în cadrul discuțiilor, au fost clarificate noile reglementări referitoare la actualizările software over-the-air pentru vehiculele inteligente și conectate. Conform noilor reguli, producătorii auto nu pot testa sau îmbunătăți sistemele ADAS de la distanță pe vehicule deja livrate, fără aprobarea autorităților. Acestea trebuie să treacă prin teste riguroase și să obțină aprobări oficiale înainte de lansarea oricărui software.
Printre companiile care au participat la întâlnire s-a numărat și Huawei, furnizor de ADAS pentru cel puțin șapte mărci de automobile, inclusiv Audi în China. Huawei nu a oferit deocamdată o reacție la informație.
Producătorii auto se grăbesc să lanseze modele cu funcții de conducere inteligentă
Aceste reglementări mai stricte sunt introduse într-un context în care producătorii auto se grăbesc să lanseze modele dotate cu sisteme ADAS, prezentând „conducerea inteligentă” ca un element-cheie într-o competiție acerbă de prețuri, deja în al treilea an consecutiv.
De exemplu, compania BYD a lansat în februarie cel puțin 21 de modele accesibile, cu prețuri sub 10.000 de dolari, echipate cu funcții gratuite de „conducere inteligentă”. Alte companii, cum ar fi Leapmotor și Toyota, au urmat această tendință.
Centrul de cercetare pentru siguranța rutieră din cadrul Ministerului Securității Publice al Chinei a avertizat că firmele care induc în eroare consumatorii prin exagerarea capacităților sistemelor de asistență la conducere pot fi sancționate cu amenzi de până la 10 ori valoarea cheltuielilor publicitare sau pot avea licența comercială revocată, conform legislației actuale. În cazuri grave, publicitatea falsă care conduce la accidente rutiere cu victime poate fi sancționată penal cu până la doi ani de închisoare.
Autoritățile din China își intensifică supravegherea tehnologiilor aferente vehiculelor electrice, un sector care a crescut mai rapid decât s-a anticipat. Vânzările de vehicule electrice și hibride au depășit 50% din totalul vânzărilor de automobile la sfârșitul anului trecut, un prag atins mai devreme decât planificaseră autoritățile. De asemenea, standardele pentru bateriile EV se înăspresc, cu scopul de a reduce riscurile de incendii și explozii.
Deși noile reglementări ar putea conduce la o creștere a costurilor și la o încetinire a inovației, analiștii consideră că acestea ar putea facilita o consolidare necesară în industria auto din China, care se confruntă de multă vreme cu o supracapacitate de producție.