Impactul erorilor de proiectare în construcția podurilor: Cazul recent din Marea Britanie

Impactul erorilor de proiectare în construcția podurilor: Cazul recent din Marea Britanie
Un pod din Anglia a fost proiectat greșit / Sursă: lincolnshire.gov.uk

Erorile de proiectare au potențialul de a afecta semnificativ infrastructura de transport. În cazul unui pod rutier din Anglia, greșelile legate de metoda de construcție au fost identificate la timp, dar aceste neajunsuri generează întârzieri și costuri suplimentare.

Situatia se referă la proiectul centurii sudice a orașului Grantham, care se află la 30 de kilometri est de Nottingham și 150 de kilometri nord de Londra, în comitatul Lincolnshire.

Drumul destinat ocolirii orașului are o lungime de 3,5 km, dar cea mai importantă componentă a sa este un pod de aproape 400 de metri care va traversa râul Witham și liniile ferate East Coast Main Line.

Consiliul județean Lincolnshire a anunțat recent că podul metalic planificat pe Grantham Southern Relief Road necesită modificări, deoarece proiectanții nu au avut în vedere influența vântului în timpul asamblării, conform unei reportaje de la BBC.

Proiectul de ocolire trebuia să fie finalizat în acest an, dar termenul de finalizare a fost extins până în 2026 pentru a aborda problema de proiectare.

Autoritățile locale estimează că aceste erori vor genera costuri de până la 20 de milioane de lire sterline.

O abordare inovatoare pentru construirea podului

Podurile sunt, de obicei, compuse din grinzi sau elemente metalice care sunt ridicate și poziționate cu ajutorul macaralelor. Totuși, în cazul centurii sudice a orașului Grantham, podul este mai lung și mai greu decât de obicei, compus din secțiuni mai mici.

S-a decis astfel să se utilizeze metoda de „împingere” a tablierului metalic peste piloni, secțiune cu secțiune, până la poziția finală, a declarat Richard Davies, membru executiv pentru autostrăzi din cadrul consiliului.

„Îngrijorarea a fost că vântul ar putea exercita o presiune prea mare asupra tablierului în timpul operațiunilor, provocând devierea acestuia din aliniament în timpul procesului de împingere,” a adăugat el.

„Corectarea acestei probleme ar fi extrem de dificilă, având în vedere că întreaga structură cântărește 2.600 de tone,” a explicat consilierul local.

Remedierea unei greșeli costisitoare

Autoritățile au declarat că pentru a rezolva situația, vor fi implementate măsuri suplimentare de siguranță și protecție, iar „glisarea” tablierului ar putea demara în următoarele luni.

Odată inițiat, procesul de împingere a tablierului metalic de 293 de metri se va desfășura pe parcursul mai multor luni și va include traversarea liniei ferate pe timpul nopții, când circulația trenurilor este oprită.

Structura rămasă a podului va fi construită pe partea estică a șantierului, incluzând ridicarea noilor grinzi de oțel.

Ulterior, vor fi necesare câteva luni pentru etapele de suprabetonare, hidroizolație, instalare parapete și așternerea stratului de uzură.

Autoritățile estimează că remedierea greșelii va costa între 10 și 20 de milioane de lire sterline, ceea ce va duce la un cost total estimat al variantei de ocolire între 158 și 168 de milioane de lire sterline, dublu față de estimarea inițială.

Drumul de ocolire de 3,5 km a fost evaluat inițial la 81,5 milioane de lire sterline în 2018, iar faza 3 care include și podul problematic era estimată la aproximativ 44 de milioane de lire sterline. Cu un an mai târziu, costul estimat a fost revizuit cu 25%, ajungând la 102 milioane de lire sterline, conform Highways Magazine.

Lucrările de construcție ale podului variantei de ocolire sud Grantham sunt realizate de grupul britanic Galliford Try, iar proiectarea este realizată de consultantul WSP, care nu a făcut comentarii referitoare la situația actuală.

Recomandari
Show Cookie Preferences