Prada achiziționează Versace: o tranzacție de 1,25 miliarde de euro ce formează un gigant italian al luxului

Compania italiană de lux Prada a anunțat joi că a ajuns la un acord pentru preluarea rivalului Versace de la grupul american Capri Holdings, într-o tranzacție în numerar evaluată la 1,25 miliarde de euro, reunind două dintre numele celebre din industria modei italiene.
Versace, fondată în 1978 de designerul Gianni Versace și fratele său Santo, este un simbol al modei italiene.
„Suntem bucuroși să integrăm Versace în grupul Prada și să inițiem un nou capitol pentru un brand cu care împărtășim un angajament puternic față de creativitate, meșteșug și moștenire”, a declarat Patrizio Bertelli, CEO-ul Prada.
Acordul a fost aprobat de Consiliile de Administrație de la Prada și Capri Holdings, iar finalizarea este așteptată în al doilea semestru al acestui an.
Concurență pentru giganții din moda franceză
Fuziunea acestor două mărci emblematic poate genera un grup de lux italian cu o cifră de afaceri anuală de peste șase miliarde de euro, ceea ce îi va permite să concureze mai eficient cu uriașii din industrie precum LVMH și Kering.
Acest acord marchează o schimbare față de tendințele recente, unde multe branduri italiene mari, cum ar fi Gucci, Fendi sau Bottega Veneta, au fost preluate de către competitori francezi.
Prețul pe care Prada îl plătește pentru Versace este considerabil mai mic comparativ cu cei aproximativ 2,15 miliarde de dolari, inclusiv datoriile, pe care grupul american Capri Holdings l-a investit în 2018 pentru achiziția Versace, care era în acel moment majoritar deținută de familia fondatoare.
În ciuda faptului că Italia reprezintă aproape jumătate din producția mondială de articole de lux, țara nu beneficiază de un grup la fel de mare ca giganții francezi LVMH și Kering. Prada este, în prezent, cel mai mare grup de modă din Italia, cu o capitalizare de piață estimată la aproximativ 14 miliarde de euro, semnificativ mai puțin decât LVMH.
De asemenea, veniturile totale ale primelor cinci companii italiene din sectorul articolelor de lux (Prada, Moncler, Ermenegildo Zegna, Brunello Cucinelli și Ferragamo) sunt inferioare vânzărilor de aproximativ 17 miliarde de euro ale Kering.