Primul tren electric achiziționat de România în ultimele două decenii întâmpină întârzieri în circulația cu pasageri

Primul tren electric achiziționat de România în ultimele două decenii întâmpină întârzieri în circulația cu pasageri
Trenul Alstom intercalat intr-un marfar, Foto: Vlad Barza / HotNews.ro

Primul tren electric nou, achiziționat de România în ultimele două decenii, o ramă Alstom Coradia Stream, a sosit în țară la sfârșitul anului 2023. Totuși, acesta nu va putea transporta călători mai devreme de decembrie 2024, conform declarațiilor șefului Alstom pentru România, conform unor surse din domeniu. România va primi în total 37 de trenuri, dintre care doar trei sunt deja fabricate, iar asamblarea celui de-al patrulea va începe în iulie.

În toamna anului 2023, se spera că primul tren va fi operațional din decembrie 2023, însă în februarie 2024, termenul a fost extins către sfârșitul verii. Aceasta întârziere este semnificativă, având în vedere și problemele cu trenurile de metrou Alstom pentru București.

  • Motive pentru care noul tren electric pentru România a fost transportat cu marfar și nu cu propriile forțe

Directorul general al Alstom pentru România, Bulgaria și Moldova, Gabriel Stanciu, a explicat că aducerea unui tren nou în circulație este un proces complex. El a menționat că în Germania, certificarea unui tren nou necesită între 42 și 44 de luni, iar pentru o variantă a unui tren, între 25 și 27 de luni.

Stanciu a subliniat că „obiectivul nostru este să finalizăm toate certificările necesare până în decembrie, astfel încât trenul numărul 2, care a ajuns la București, să fie pregătit pentru a transporta pasageri în acea perioadă”.

Alstom a fabricat trei trenuri care sunt în diferite etape de certificare, desfășurând testele în paralel pentru a economisi timp. Primul tren a fost trimis la inelul feroviar din Cehia, trenul numărul 2 a fost testat la București, iar cel de-al treilea este în Germania pentru teste suplimentare.

Toate rezultatele testelor efectuate vor fi înaintate Organismului Notificat Feroviar Român la sfârșitul lunii iunie-beginul lunii iulie. Unele teste importante, cum ar fi cele pentru circulația pe porțiuni de rețea cu ETCS și pentru cuplarea multiplă a trenurilor, vor fi realizate ulterior.

În plus, Gabriel Stanciu a anunțat că din luna iulie va demara producția de serie pentru trenurile de la numărul 4 la 37, conform contractului cu Autoritatea pentru Reformă Feroviară. De asemenea, Alstom a decis să mute manufacturarea noilor trenuri din Polonia în Germania, recunoscând că, deși costurile vor fi mai ridicate, acest lucru va conduce la o eficiență sporită și o distanță mai sigură față de zonele de conflict.

Recomandari
Show Cookie Preferences