UniCredit Leasing anunță un parteneriat strategic cu producătorul auto chinez BYD

UniCredit Leasing a declarat joi că va stabili un parteneriat strategic cu BYD, lider global în vehiculele cu propulsie alternativă. Această colaborare face parte din angajamentul ambelor companii de a sprijini tranziția către mobilitatea sustenabilă, oferind soluții financiare accesibile clienților interesați de automobile electrice sau hibride.
„Suntem foarte încântați să anunțăm că UniCredit Leasing a fost ales ca partener de finanțare oficial în România pentru BYD, un nume de prestigiu în domeniu. Această colaborare ne va permite să oferim clienților acces rapid și facil la cele mai inovative modele electrice de pe piață, cu opțiuni flexibile de finanțare și avantaje extinse,” a declarat Roxana Bujor, CEO al UniCredit Leasing.
Foto: Roxana Bujor, CEO UniCredit Leasing
Stella Li, Vicepreședinte Executiv al BYD, a menționat: „Colaborarea cu UniCredit Leasing ne va ajuta să reducem obstacolele financiare pentru clienții interesați de tehnologia electrică, susținând astfel tranziția către un viitor mai curat.”
Această colaborare apare într-un context în care cererea de vehicule electrice și hibride în România este în continuă expansiune, fiind susținută de programe guvernamentale precum Rabla Plus și de un interes crescut pentru soluții de transport ecologice.
BYD, un important producător auto chinez, va pătrunde oficial pe piața românească în această primăvară, având în plan să dezvolte o rețea de cel puțin 20 de dealeri. În prezent, compania are două uzine în construcție în Europa și a vândut peste 4 milioane de vehicule la nivel global anul trecut. Primul model care va fi disponibil pe piața locală va fi Atto 2.
Compania BYD construiește uzine dedicate vehiculelor electrice în Ungaria și Turcia și analizează posibilitatea deschiderii unei uzine în Germania, conform unor informații recente.
Se estimează că fabrica BYD din Ungaria va începe producția în octombrie 2025, iar cea din Turcia ar putea deveni operațională cel târziu în martie 2026. Odată atinsă capacitatea maximă, aceste fabrici vor putea produce 500.000 de vehicule anual.
Producătorul auto chinez BYD va începe oficial activitatea în România începând cu luna mai.
Se preconizează că mai multe modele vor fi introduse gradual, inclusiv noul BYD Sealion 7 și BYD Seal U DM-i, iar un aspect semnificativ va fi introducerea unui concurent direct pentru Dacia Spring.
BYD își centrează eforturile pe vehiculele electrice și intenționează să dezvolte o rețea de cel puțin 20 de dealeri în România. Conducerea noii entități locale va fi asigurată de Andrei Duică, un specialist cu experiență anterioară la Trust Motors, importator pentru Peugeot, Citroen și Opel.
Planurile companiei prevăd că în termen de cinci ani, BYD va deveni lider în vânzări, chiar depășind producătorii locali. Aceste intenții au fost exprimate de Stella Li, vicepreședintele companiei.
Recent, BYD a anunțat o platformă avansată pentru vehicule electrice, cu o arhitectură de 1.000 de volți, care ar putea permite încărcarea vehiculelor electrice la o viteză comparabilă cu umplerea rezervorului unei mașini pe benzină.