Autostrada „Unirii” A8: UMB va construi cel mai lung lot montan pentru 1,2 miliarde de euro. Data finalizării

Autostrada „Unirii” A8: UMB va construi cel mai lung lot montan pentru 1,2 miliarde de euro. Data finalizării
Pod pe autostradă în zona montană / Sursă: dotshock | Dreamstime.com

Asocierea condusă de grupul UMB este responsabilă pentru construcția celui mai lung segment montan al Autostrăzii „Unirii” A8, având în vedere că acesta reprezintă al doilea contract câștigat de antreprenorul român pe acest proiect în termen de o săptămână.

Compania Națională de Investiții Rutiere a anunțat, luni, atribuire contractului pentru proiectarea și execuția lotului 2A Ditrău-Grințieș, cel mai întins tronson din cadrul Autostrăzii „Unirii”-A8.

Oferta câștigătoare a fost prezentată de asocierea formată din SA&PE CONSTRUCT (lider), TEHNOSTRADE S.R.L., EURO ASFALT D.O.O. și SPEDITION UMB, valoarea acesteia fiind de 6,14 miliarde lei (aproximativ 1,2 miliarde euro) fără TVA.

Infrastructura complexă: 19 tuneluri și 63 de viaducte

SA&PE Construct, Tehnostrade și Spedition UMB fac parte din grupul UMB, condus de antreprenorul Dorinel Umbrărescu, un nume important în domeniul construcțiilor de drumuri din România.

Segmentul Ditrău – Grințieș se întinde pe o distanță de 37,9 kilometri și traversează județele Harghita și Neamț.

Asocierea de constructori din România și Bosnia-Herțegovina este obligată să finalizeze proiectul în termen de 54 de luni, care include 14 luni pentru etapa de proiectare și 40 de luni pentru execuție.

Proiectul are o complexitate tehnică ridicată, cu lucrări semnificative cum ar fi: poduri, pasaje, viaducte și tuneluri:

  • 19 tuneluri
  • 63 de poduri și viaducte

Lungimea totală a tunelurilor și viaductelor (21 km) reprezintă 57% din totalul tronsonului.

În cadrul lotului 2A este planificat un nod rutier în Ditrău (conexiune cu DN 12 în județul Harghita) și, în est, o conexiune cu Lotul 2B Grințieș -Pipirig, menită să asigure funcționarea independentă a acestui tronson.

UMB câștigă un alt contract de 1 miliard de euro pentru un alt lot montan din A8

Atribuirea acestui contract către UMB survine la scurt timp după ce CNIR a desemnat Asociația SA&PE CONSTRUCT S.R.L. (lider) -TEHNOSTRADE S.R.L. SPEDITION UMB- EURO ASFALT pentru proiectarea și execuția lotului 1 C Sărățeni-Joseni al Autostrăzii Unirii, în valoare de 1 miliard de euro.

Lotul 1 C Sărățeni-Joseni se desfășoară pe o lungime de 32,4 kilometri și include 39 de poduri și pasaje, precum și 3 tuneluri unidirecționale.

O autostradă cu numeroase tuneluri

Secțiunea montană Sărățeni-Pipirig a Autostrăzii Unirii A8 are o lungime totală de 116 kilometri și este compusă din patru loturi:

Traseul celor patru loturi care se află în județele Mureș, Harghita și Neamț include un total de 38 de tuneluri și 183 de poduri, pasaje și viaducte.

Termenele de execuție sunt stabilite la 54 de luni (14 luni pentru proiectare și 40 luni pentru execuție) pentru loturile 1 C, 2 A și 2 B, în timp ce Lotul 1 D are un termen de 34 de luni (10 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție).

Informații despre autostrăzi sunt disponibile de la CNIR.

Imaginea sursă: Dreamstime

Recomandari
Show Cookie Preferences