Cheltuielile românilor la mall: 327 de lei per vizită și o durată medie a vizitelor de 142 de minute

Cheltuielile românilor la mall: 327 de lei per vizită și o durată medie a vizitelor de 142 de minute
Mall din România, Foto: Shutterstock

Românii au înregistrat o creștere de 9% în privința cheltuielilor la mall-uri, ajungând la o medie de 327 de lei pe vizită. Generația X, care include persoanele născute între 1965 și 1980, cheltuiește cel mai mult, cu o medie de 346 de lei, în timp ce tinerii din generația Z, născuți între 1997 și 2012, au cheltuieli medii de 293 de lei, conform unui studiu publicat recent.

  • Românii cheltuie circa 327 de lei la o vizită la mall
  • Generația X face cele mai mari cheltuieli: 346 de lei per vizită
  • Durata medie a unei vizite la mall a crescut cu peste 9%, ajungând la 142 de minute

„Analiza de piață reflectă trendurile actuale și obiceiurile de consum ale românilor, fiind o evaluare a Trafic5, un indicator dezvoltat de Brand Management pentru a urmări interesul românilor pentru cumpărături în malluri. Acest studiu se dovedește a fi extrem de valoros atât pentru noi, ca lideri în domeniul publicității indoor din România, cât și pentru tinduri de marketing și branduri, oferindu-le informații demografice și comportamentale esențiale. De asemenea, ne pregătim să digitalizăm relația cu clienții printr-un proiect ce va fi lansat în curând”, a declarat Laurențiu Jiga, CEO și fondator al Brand Management. Studiul relevă că 59% dintre respondenți vizitează mall-ul cel puțin o dată pe săptămână, rata fiind chiar mai mare în cazul generației Z, care ajunge la 70%. De asemenea, 31% dintre respondenți consideră că oricare zi a săptămânii este potrivită pentru o vizită, atitudine întâlnită mai frecvent în rândul celor care merg des la mall (42%). Rezultatele unei cercetări anterioare din mai 2023 arătau un timp mediu de 130 minute petrecut într-o vizită la mall, durata medie din acest an atingând 142 de minute, cu o vreme mai lungă petrecută de generația Z, care stă în medie 174 de minute. Femeile dedică, în medie, 151 de minute vizitelor, comparativ cu 133 de minute pentru bărbați. Aproximativ 60% dintre vizitatori sunt căsătoriți, 16% se află într-o relație, iar 15% sunt singuri. „Într-o piață dinamică, studii ca cel realizat în parteneriat cu Reveal Marketing Research sunt cruciale pentru a orienta brandurile către audiențele lor. Aceste cercetări nu doar că ne oferă informații precise despre comportamentul consumatorilor, dar ne ajută să interpretăm mai bine trendurile și preferințele acestora, permițându-ne să ajustăm strategiile de vânzare și soluțiile de publicitate indoor”, a menționat Georgian Drăghici, director de vânzări la Brand Management. Trafic5 este un instrument dezvoltat de Brand Management pentru a oferi marketerilor o imagine detaliată asupra numărului de vizite în mall-uri. Acest indicator reunește o varietate de date, inclusiv frecvența și durata vizitelor, motivele pentru care cumpărătorii aleg să meargă la mall și multe altele. Studiul a fost realizat de Reveal Marketing Research la comanda Brand Management, desfășurându-se online între 10 și 19 mai 2024, pe un eșantion reprezentativ de peste 800 de respondenți, cu o marjă de eroare de +/-3.5% la un nivel de încredere de 95%.

Recomandari
Show Cookie Preferences