China intenționează să dezvolte o linie feroviară pentru a lega America de Sud. Un coridor destinat să scurteze rutele de transport maritime

China intenționează să dezvolte o linie feroviară pentru a lega America de Sud. Un coridor destinat să scurteze rutele de transport maritime
Cale ferată în Brazilia Foto: Nelson ALMEIDA / AFP / Profimedia

Brazilia poartă negocieri cu China pentru construirea unei căi ferate ce va conecta portul Chancay din Peru, care a fost dezvoltat cu sprijinul chinez, la diverse regiuni din Brazilia, a declarat Simone Tebet, ministrul Planificării din Brazilia, pentru Reuters.

„Există un interes crescut să ajute Brazilia prin interconectarea țării cu căi ferate”, a declarat Tebet revistei braziliene Carta Capital.

Se preconizează că președintele Xi Jinping va participa la inaugurarea portului Chancay în luna noiembrie. Proiectul portuar, cu o valoare de 1,3 miliarde de dolari, reprezintă cea mai amplă investiție a Beijingului în America de Sud, fiind parte integrantă a strategiei sale de expansiune a comerțului și influenței în acest continent.

Tebet a menționat că o delegație din Brazilia a avut recent întâlniri cu oficiali de la o companie feroviară de stat din China pentru a discuta despre posibila rută ce ar putea conecta portul cu Brazilia, având în vedere avantajul că Chancay poate diminua distanța rutelor maritime către China cu cel puțin 10.000 de kilometri.

Inițial, s-a luat în considerare o rută prin Amazon, dar această idee a fost respinsă de guvernul brazilian din cauza preocupărilor privind pădurile ecuatoriale și comunitățile indigene, conform spuselor lui Tebet.

„În urma unei evaluări detaliate, au convenit asupra unei rute sudice”, a adăugat ministrul, specificând că această cale ferată va traversa statele Acre și Tocantins, ajungând în Bahia și interconectând cu Calea Ferată pentru Integrare Est-Vest (FIOL).

FIOL, care este în prezent în construcție, se va extinde pe o lungime de 1.527 de kilometri de la Figueiropolis în Tocantins până la portul Ilheus de pe coasta Atlanticului.

Tebet a recunoscut că realizarea acestui proiect va necesita timp, dar a subliniat importanța sa pentru dezvoltarea economică a regiunilor mai puțin dezvoltate din interiorul Braziliei. „Estimăm un interval de cinci până la opt ani pentru finalizarea unui proiect de o asemenea amploare”, a concluzionat oficialul brazilian.

Recomandari
Show Cookie Preferences