Reacția industriei publicității din România la declarațiile lui Simion privind programul „case la 35.000 de euro”

Reacția industriei publicității din România la declarațiile lui Simion privind programul „case la 35.000 de euro”

După apariția afirmațiilor lui George Simion, care a declarat că promisiunile din campania electorală pentru 2024 despre oferirea de case la prețul de 35.000 de euro au fost „forma noastră de marketing”, a avut loc o reacție din partea profesioniștilor din domeniul comunicării și publicității.

Organizațiile IAB România, UAPR (Uniunea Agențiilor de Publicitate din România) și ADC*RO (Art Directors Club România) au luat la cunoștință declarațiile unui candidat din turul 2 al alegerilor prezidențiale din 2025, care sugerează că marketingul și comunicarea sunt sinonime cu promisiunile false. Aceste asociații subliniază faptul că aceste percepții sunt nu doar ofensatoare, ci și profund eronate, exprimându-și dezacordul față de ele.

Reprezentanții industriei de publicitate subliniază că afirmațiile lui Simion contribuie la stigmatizarea a zeci de mii de profesioniști care activează cu onestitate în România.

„Respingem orice tentativă de a discredita un întreg domeniu profesional esențial în economia modernă. Marketingul nu înseamnă manipulare sau dezinformare, ci mai degrabă înțelegerea nevoilor oamenilor și oferirea de soluții relevante, etice și creative. Industria noastră funcționează pe baza unor principii etice și promovează responsabilitatea socială. A reduce întreaga activitate la o etichetă falsă afectează grav reputația a zeci de mii de profesioniști care contribuie activ la dezvoltarea economică și educațională a societății”, se precizează în comunicatul de presă.

Prin intermediul comunicatului, asociațiile fac un apel adresat candidaților pentru funcția de președinte, cerând un respect mai mare față de domeniul marketingului:

„De asemenea, a sugera că ‘marketingul înseamnă minciună’ nu este doar o afirmație falsă, ci și una periculoasă, care întărește o cultură a neîncrederii în societatea românească. Solicităm candidaților să respecte profesioniștii din marketing și comunicare, încurajându-i totodată pe cei din această industrie să nu tolereze asemenea păreri în spațiul public.”

Simion: „Casele la 35.000 de euro au fost o formă de marketing”

George Simion, candidatul AUR la funcția de președinte al României, a declarat marți seara, într-un interviu acordat Digi24, că programul de construire a caselor la prețul de 35.000 de euro a fost „o formă de marketing, de promovare”.

„Unii nu au înțeles despre ce este vorba; nu am făcut o propunere pentru a oferi case. Este vorba despre locuințe accesibile, parte a unui program de guvernare. A fost cadrul nostru de marketing, și așa am mediatizat activitatea noastră. Dacă am fi spus că sunt disponibile case în programul ANL la 35.000 de euro, nimeni nu ar fi crezut că este imposibil să accesezi ANL, de exemplu”, a comentat George Simion.

Președintele AUR a menționat, de asemenea, că această campanie a avut un impact semnificativ asupra succesului obținut în alegerile prezidențiale.

„Fără aceste forme de promovare care ne-au ajutat să depășim blocajul informațional, nu am fi ajuns la 42% voturi, a subliniat George Simion.

Recomandari
Show Cookie Preferences