Comercianții, obligați să marcheze la raft produsele cu gramaje diminuate dar prețuri neschimbate. Ordinul ANPC, publicat în Monitorul Oficial

Comercianții, obligați să marcheze la raft produsele cu gramaje diminuate dar prețuri neschimbate. Ordinul ANPC, publicat în Monitorul Oficial
La cumpărături în supermarket, FOTO: Richard B. Levine / Imago Stock and People / Profimedia Images

Conform unor reglementări recente, comercianții care oferă produse preambalate cu volum sau greutate redusă, dar care mențin aceleași prețuri, sunt obligați să informeze consumatorii printr-un mesaj expus cel puțin 30 de zile de la momentul punerii în vânzare. Aceasta este o măsură destinată să contracareze fenomenul cunoscut sub numele de shrinkflation, conform ordinului ANPC publicat marți.

Anunțul de informare va fi făcut într-un mod clar și vizibil, operatorii economici având obligația de a utiliza mesajul prevăzut în placheta din anexa ordinului, care face parte integrantă din acesta.

Este important de menționat că această reglementare nu se aplică vânzărilor online. De asemenea, ordinul va intra în vigoare după o perioadă de 30 de zile de la publicarea sa în Monitorul Oficial.

Ciolacu: Încetarea înșelăciunii împotriva consumatorilor!

Săptămâna trecută, premierul Marcel Ciolacu a declarat că ordinul ANPC destinat combaterea shrinkflation-ului este finalizat și că vor exista sancțiuni severe pentru comercianții care nu își semnalează corespunzător produsele cu gramaje reduse, dar prețuri constante.

Conform regulamentului, nerespectarea ordinului se va traduce în amenzi variind între 1.000 și 10.000 lei, alături de sancțiunea complementară de suspendare temporară a comercializării produselor cu informații insuficiente până la remediere.

Modelul din Franța – „shrinkflation” la raion: „E o înșelăciune”

Retailerii din Franța vor trebui să informeze consumatorii despre produsele alimentare și alte bunuri care au avut dimensiunea redusă fără o ajustare a prețului, un fenomen denumit shrinkflation, conform unei știri Reuters.

Ministerul francez al finanțelor a anunțat că, începând cu luna iulie, comercianții cu amănuntul vor fi obligați să precizeze timp de două luni care dintre alimente și bunuri de consum, precum detergentul, au fost dimensiuni redimensionate, rezultând astfel în scumpiri raportate la gramaj.

„Shrinkflation este o formă de înșelăciune, iar noi ne vom opune acesteia. Vrem să refacem încrederea consumatorilor, iar transparența este esențială”, a menționat ministrul finanțelor, Bruno Le Maire, într-un comunicat.

Recent, prețurile alimentelor au devenit un subiect de dezbatere politică major în Franța, în contextul în care inflația alimentară a atins un nivel record de 16% în 2023.

În luna august, Bruno Le Maire a anunțat un acord cu principalii retaileri și producători pentru a reduce prețurile a 5.000 de produse de consum, ca parte din strategia de combatere a inflației.

Recomandari
Show Cookie Preferences