Directorul IKEA afirmă că consumatorii cheltuie la fel ca în 2008

Directorul IKEA afirmă că consumatorii cheltuie la fel ca în 2008
Jesper Brodin la inaugurarea unui magazin IKEA din Paris în 2019, FOTO: CVS / Bestimage / Profimedia Images

Jesper Brodin, CEO-ul IKEA, a declarat că perioada de cheltuieli excesive din timpul pandemiei a trecut, iar după ani de inflație ridicată, consumatorii devin mai precauți în privința sumelor cheltuite, conform unui articol publicat de Business Insider.

Deși retailerul suedez de mobilă nu a fost la fel de proeminent ca marii jucători din domeniul tehnologiei, acesta a avut un avans notabil al vânzărilor în timpul pandemiei, datorită măsurilor de carantină care au determinat mulți oameni să își amenajeze locuințele.

Într-un interviu, Brodin a menționat că acele zile de creștere a vânzărilor par acum foarte departe și că anul 2024 „nu a fost cel mai prospere” pentru companie.

Vânzările IKEA au scăzut cu peste 5% în anul fiscal încheiat la 31 august, totalizând 45,1 miliarde de euro. Aceasta reprezintă prima reducere a vânzărilor pentru compania suedeză după 2020.

Brodin a subliniat pentru Business Insider că abordarea consumatorilor în privința cheltuielilor s-a schimbat, amintind de criza financiară majoră din 2008.

„Oamenii au aceleași necesități, dar dispune de mult mai puțini bani”, a adăugat el.

IKEA beneficiază de un număr mai mare de clienți, în ciuda scăderii vânzărilor

Brodin a menționat că, în ciuda scăderii inflației în multe țări, consumatorii continuă să caute modalități de a-și reduce cheltuielile. Comparativ cu concurența, IKEA se descurcă mai bine, datorită prețurilor competitive și discounturilor.

„Atragem un număr mai mare de clienți care altfel ar fi ales alți furnizori mai scumpi. Astfel, am avut o creștere a numărului de clienți, chiar dacă vânzările totale au scăzut”, a explicat el.

Brodin a elucidat acest paradox afirmând că, acum, consumatorii cumpără în special articole esențiale, precum paturi sau saltele.

Noile declarații ale lui Brodin vin după ce, luna trecută, el a făcut apel la guvernul de la Beijing pentru a oferi stimulente financiare care să încurajeze consumul, în contextul dificultăților economice cu care se confruntă a doua cea mai mare economie a lumii.

Problema inflației și puterea de cumpărare au fost teme centrale și în campania electorală din Statele Unite, unde sondajele arată că mulți americani au încredere în Donald Trump în legătură cu redresarea economică.

Recomandari
Show Cookie Preferences