Expansiunea livrărilor de automobile electrice din China în Uniunea Europeană, înainte de implementarea noilor taxe vamale
În luna precedentă, UE a primit peste 60.000 de automobile electrice fabricate în China, companiile căutând să-și maximizeze livrările înainte de implementarea noilor taxe vamale de către UE. Aceste taxe adiționale variază între 8% și 35%, pe lângă taxa de 10% deja existentă.
Numărul mașinilor electrice asamblate în China care au ajuns în UE luna trecută a fost de 60.500, reprezentând o creștere de 61% comparativ cu septembrie 2023. Acesta a fost al doilea cel mai mare total lunar, după luna octombrie 2023, când livrările au depășit 67.000 de unități, conform datelor furnizate de Automotive News și Bloomberg.
Printre cele mai renumite mărci chineze se numără MG, Geely, BYD, Chery, Xpeng și Leapmotor. De asemenea, în China sunt asamblate și modele ale unor producători europeni, inclusiv Dacia Spring electrică.
Compania BYD a anunțat planuri de a deschide uzine în Ungaria și Turcia, în timp ce automobilele Leapmotor sunt asamblate în Polonia. Alte companii, precum Geely, Chery și Xpeng, își propun să înceapă producția în Uniunea Europeană în următoarele ani, pentru a evita impozitele ridicate.
Se anticipează o scădere a numărului de automobile chinezești care ajung în Uniunea Europeană în lunile următoare, deși nu se așteaptă o reducere semnificativă.
Decizia de impunere a noulor taxe vamale a fost adoptată în urma votului din data de 4 octombrie, iar acestea urmează să fie implementate pe 31 octombrie.
Sursa foto: Dreamstime.com