Hermès devine lider în topul brandurilor de lux, depășind LVMH

Casa de lux Hermès a reușit să obțină titlul de cea mai valoroasă marcă de lux din lume, făcând un salt în fața LVMH (Moët Hennessy – Louis Vuitton). Datorită unei scăderi semnificative a vânzărilor pe trimestrul recent, brandul condus de Bernard Arnault a coborât pe locul doi.
În prezent, capitalizarea LVMH este de 245 miliarde de euro, în timp ce Hermès se află la 246 miliarde de euro (cu o scădere de 0,9% la 2.328 de euro), conform informațiilor oferite de Il Sole 24 Ore, citate de Rador Radio România.
Datorită unei clientele extrem de înstărite și al exclusivității produselor sale, Hermès, cunoscută pentru celebrele sale genți Birkin, a reușit să navigheze mai bine decât concurenții săi prin provocările recente ale pieței de lux, influențate de o economie chineză în declin și de tarifele impuse de Statele Unite. Această exclusivitate se reflectă și în tranzacțiile de pe piață, acțiunile fiind evaluate la 50 de ori câștigul, un multiplu semnificativ mai mare comparativ cu alte branduri de lux.
Astfel, Hermès a reușit să apropie valoarea sa de piață de LVMH.
Producătorul genților Kelly și Birkin beneficiază de o putere remarcabilă de stabilire a prețurilor, datorită cererii fără precedent pentru brandul său, conform analizei Barclays, care sugerează că marca nu va trebui să majoreze prețurile în aceeași măsură cu concurenții pentru a compensa impactul tarifelor lui Trump asupra marjelor sale de profit.
De asemenea, în timp ce Bernard Arnault a extins LVMH pentru a include peste 80 de mărci care produc genți, bijuterii și băuturi fine, Hermès a rămas concentrată ca un grup cu o singură marcă.
În anul 2010, Arnault a încercat să achiziționeze o parte din Hermès, având în vedere includerea acesteia în portofoliul său, însă avansurile sale au fost respinse de consiliul de administrație al Hermès.