Lărgirea Centurii Capitalei între DN2 și A2: Un nou contract semnat cu o asociere româno-bulgară
Centura Capitalei va fi extinsă la 4 benzi pe segmentul DN2 – A2 (11 km), incluzând construcția unor pasaje supraterane pe parcursul drumului modernizat. Contractul a fost oficializat marți cu o asociere de constructori români și bulgari, având un termen de 24 de luni pentru proiectare și execuție.
Contractul a fost semnat marți de CNAIR cu Asocierea Maristar Com – Hydrostroy AD – Patstroy Vdh Ead (România – Bulgaria) pentru suma de 451,16 milioane lei (fără TVA).
Durata contractului este stabilită la 24 de luni, dintre care 6 luni sunt alocate pentru proiectare și 18 luni pentru realizarea efectivă a lucrărilor. „Astfel, după perioada de proiectare de 6 luni, cel târziu în primăvara anului viitor, lucrările de extindere a Centurii București între DN2 – A2 vor începe, incluzând și ultimul pasaj din cele 5 inițiate în 2020, dintre care 4 au fost deja finalizate (Mogoșoaia, Berceni, Popești-Leordeni, Domnești și Cernica – nefinalizată),” a declarat secretarul de stat în Transporturi, Ionel Irinel Scrioșteanu.
Noua echipă de constructie va relua lucrările de la un stadiu fizic de 20,76% și va realiza următoarele:
- lărgirea Centurii București la 4 benzi pe o distanță de 11,45 km
- construirea unui pasaj rutier peste DJ301 la Cernica, având lungimea de 400 metri
- realizarea unui pasaj rutier peste calea ferată București – Constanța, cu o lungime de aproximativ 124 metri
- construcția unui pasaj rutier peste calea ferată București – Oltenița, cu o lungime de aproximativ 105 metri
Proiectul de extindere a Drumului Național Centura București (DNCB) a fost relansat după stagnarea lucrărilor la circa 20%, iar vechiul contract cu antreprenorii italieni de la Tirrena Scavi a fost finalizat în decembrie 2022.
Imagini cu stadiul proiectului în timpul lucrărilor sub vechiul contract cu firma italiană Tirrena Scavi: