Primarul care urmează să gestioneze cele mai mari concedieri, peste 300 de posturi, spune că problema nu sunt cifrele, ci unicitatea fiecărei situații.

Șeful Sectorului 2, Rareș Hopincă, a precizat că restructurarea anunțată la nivel guvernamental trebuie să ia în calcul nu doar numărul posturilor, ci și organizarea internă a primăriei și calitatea serviciilor oferite cetățenilor, iar situația din instituție diferă față de alte primării de sector din București.
Un document oficial emis de autorități arată că Primăria Sectorului 2 ocupă primul loc în clasamentul posturilor ce urmează să fie desființate, iar raportul analizează distribuția posturilor în funcție de populație, gradul de ocupare și efectele la reduceri de 40 sau 45%.
Într-un tabel ce include 3.228 de orașe și comune din țară, primăria din Sectorul 2 apare în fruntea listei celor cu cele mai multe posturi de tăiat.
Din total, instituția are 1.336 posturi pe hârtie, dintre care 1.230 sunt ocupate. O reducere de 40% ar însemna tăierea a 309 posturi ocupate, iar una de 45% ar însemna 354 de posturi.
Edilul a afirmat că a analizat cifrele și a fost în legătură cu autorități locale, participând la consultări; în luna martie, sectorul 2 a mai trecut printr-o reorganizare care a desființat aproximativ 300 de posturi, iar circa 150 dintre foștii colegi au părăsit instituția.
Hopincă a subliniat că situațiile administrativ-teritoriale diferă semnificativ: Sectorul 2 gestionează un volum mare de servicii în cadrul primăriei, iar nu deține o societate a Consiliului Local în subordine, ceea ce îl distinge de alte municipii din județ.
Trebuie să se țină cont în special de calitatea serviciilor publice
În funcție de rezultatul discuțiilor cu autoritățile centrale, autoritățile locale sunt dispuse să optimizeze serviciile și să ajusteze numărul de angajați, fără a compromite calitatea livrării către cetățeni.
Când a fost întrebat dacă planul de reduceri este realizabil, edilul a spus că nu poate face o evaluare rapidă, întrucât schimbările necesită reorganizarea unor servicii; dacă soluțiile găsite asigură un nivel bun de calitate, cifrele nu reprezintă o problemă, iar fiecare primărie își va face propriile calcule și va acționa în consecință.
Necesitatea reformei este reală, dar insuficientă
Hopincă a adăugat că, deși sprijină reducerea cheltuielilor, reformele nu trebuie să vizeze doar numărul de posturi.
După aplicarea măsurilor fiscale pentru toți cetățenii, este timpul ca sectorul public să taie din cheltuieli, iar o opțiune viabilă ar fi stabilirea unui plafon salarial pe care fiecare localitate să îl poată administra; reforma este necesară, dar nu trebuie să depindă de o acțiune bruscă și represivă.
Nu am reușit să realizez simulări
Primarul a precizat că datele prezentate de guvern au venit târziu; nu a avut timp să efectueze simulări pe forma actuală, iar discuțiile în coaliție și în cadrul asociațiilor de municipii au fost de altă natură, iar cifrele au apărut mult prea târziu.
Guvernul a prezentat simulări despre reducerile de personal din administrația locală. Premierul a arătat că o scădere efectivă de 10% implică tăieri de 40% din totalul posturilor, adică 13.098 concedieri în 1.655 de UAT-uri; o reducere de 25% ar viza doar posturi vacante sau neînființate și nu ar avea efecte reale.