Amazon se apropie de momentul în care va avea mai mulți roboți decât angajați în depozitele sale

Automatizarea depozitelor Amazon.com atinge un nou nivel: în curând, numărul roboților va fi egal cu cel al angajaților, conform unei analize realizate de Wall Street Journal.
Compania de comerț electronic a investit timp și resurse în automatizarea sarcinilor inițial realizate de oameni în unitățile sale, având în prezent peste un milion de roboți în funcțiune — cel mai mare număr de roboți operat vreodată de o companie, fiind aproape de cifra angajaților umani.
Depozitele sunt echipate cu brasete mecanice care culeg articole din rafturi și vehicule robotizate care se deplasează pe podele, transportând produsele pentru ambalare. În alte zone, sistemele automate contribuie la sortarea articolelor, iar alții îndeplinesc sarcini de ambalare pentru expediere.
Un robot recent dezvoltat de Amazon, denumit Vulcan, dispune de un sistem tactil care î lui permite să selecteze produse de pe diverse rafturi. Amazon a implementat recent conexiuni între roboți și procesele sale de gestionare a comenzilor pentru a asigura un lucru coordonat între mașini și angajați.
Rueben Scriven, specialist în cercetare la Interact Analysis, a afirmat: „Sunt cu un pas mai aproape de integrarea completă a roboticii”.
În prezent, aproape 75% din livrările globale ale Amazon sunt susținute de roboți. Automatizarea a permis companiei să crească productivitatea, în același timp reducând presiunea de a găsi soluții la problemele de fluctuație a personalului din centrele sale de distribuție.
Pentru unii angajați, procesul de automatizare a adus o tranziție de la sarcinile repetititve de ridicare și sortare la roluri mai complexe, ce implică gestionarea roboților.
Neisha Cruz, care a petrecut cinci ani alegând articole pentru un depozit Amazon din Windsor, Connecticut, a spus că, „Credeam că voi ridica greutăți mari, credeam că voi alerga ca nebuna”, dar a fost ulterior instruită să coordoneze sistemele robotizate.
Acum, ea își desfășoară activitatea de la un birou în Tempe, Arizona, asigurându-se că roboții din fabricile Amazon funcționează corect, iar salariul ei este de aproximativ 2,5 ori mai mare decât cel pe care îl avea la început.
Roboții preiau astfel nu doar sarcinile angajaților, ci și ajută compania să limiteze ritmul angajărilor. Amazon dispune de un efectiv de aproximativ 1,56 milioane de angajați, majoritatea fiind angajați în depozite.
Conform unei analize a Wall Street Journal, numărul mediu de angajați per unitate de producție anul trecut, de aproximativ 670, a fost cel mai scăzut în ultimele 16 ani.
De asemenea, numărul coletelor expediate anual de Amazon per angajat a crescut constant din 2015, de la aproximativ 175 la aproximativ 3.870, ceea ce subliniază creșterea productivității companiei.
Noile facilități Amazon, construite pentru livrări rapide, au, de asemenea, „o amprentă de angajați mai mică, ceea ce ne ajută să livrăm mai eficient”, a afirmat un purtător de cuvânt.
Directorul executiv Andy Jassy a menționat recent că Amazon integrează inteligența artificială în depozitele sale pentru îmbunătățirea plasării stocurilor și eficienței roboților.
Al doilea mare angajator privat din Statele Unite, Amazon servește ca model pentru alte companii care implementează automatizarea forțată a muncii.
Compania a început implementarea roboticii avansate în depozite după achiziționarea Kiva Systems în 2012, pentru suma de 775 de milioane de dolari.
Inițial, roboții se ocupau cu mutarea articolelor grele, dar crono, au început să îndeplinească sarcini mai complexe, inclusiv ambalarea și sortarea.
Roboții lucrează în colaborare cu angajații. De exemplu, un sistem robotic care ajută la sortarea inventarului colaborează cu un lucrător pentru a completa comenzile.
Amazon a anunțat că a pregătit peste 700.000 de angajați la nivel global pentru roluri mai bine remunerate care implică interacțiunea cu roboții.
Yesh Dattatreya, cercetător senior în cadrul Amazon Robotics, a declarat că apar locuri de muncă noi, cum ar fi cele de tehnicieni robotici, iar angajații sunt instruiți în domeniile mecatronicii și roboticii.
Dattatreya supraveghează o echipă în cadrul laboratorului de inovație Amazon din Bay Area, având ca scop integrarea sistemelor avansate de inteligență artificială.”
Potrivit lui, scopul este de a dezvolta roboți în depozite care să răspundă la comenzi verbale.
Amazon este în prezent în faza de testare a unui robot umanoid, dezvoltat de Agility Robotics, care a fost testat pentru diverse sarcini, inclusiv reciclarea containerelor.
Tye Brady, șeful departamentului de tehnologie al Amazon Robotics, afirmă că compania va continua să aibă nevoie de mulți angajați, iar noii roboți sunt destinați să sprijine munca acestora, nu să o înlocuiască.
Sheheryar Kaoosji, director executiv la Centrul de Resurse pentru Lucrătorii din Depozite, o organizație non-profit, și-a exprimat preocuparea cu privire la impactul pe termen lung al roboticii asupra forței de muncă.