Autostrada „Unirii” A8: 1,2 miliarde de euro investiti pentru tronsonul Targu Neamț – Iași, incluzând 4 tuneluri și numeroase poduri și pasaje

Licitația pentru primul tronson al Autostrăzii „Unirii” Târgu Neamț-Iași-Ungheni a fost lansată, având o valoare estimată de 6 miliarde de lei. Tronsonul ce se întinde de la Tg. Neamț (Moțca) la Tg. Frumos are o lungime totală de 27 km.
Contractul referitor la tronsonul 1 Târgu Neamț (Moțca)-Târgu Frumos, cu o valoare estimată de 6 miliarde de lei (fără TVA), va fi finanțat din fonduri europene prin Programul Transport 2021-2027, precum și din Bugetul de Stat, conform informațiilor furnizate de Compania Națională de Investiții Rutiere.
Implementarea tronsonului este fixată pentru o perioadă de 46 de luni, dintre care 10 luni sunt rezervate pentru etapa de proiectare, iar restul de 36 de luni pentru execuția lucrărilor.
Un aspect notabil: constructorii trebuie să acorde prioritate segementului care conectează A7
„Pentru a facilita conexiunea între Moțca (DN 2/secțiunea III a Autostrăzii Unirii-A8, lotul Leghin-Târgu Neamț) și Autostrada Moldovei A7 (secțiunea Bacău-Pașcani), documentația include un punctaj suplimentar pentru constructorul care decide să prioritizeze execuția unui segment de 5,5 km în termen de 12 luni”, a declarat Gabriel Budescu, directorul general al CNIR.
Tronsonul 1 Târgu Neamț (Moțca) -Târgu Frumos din județul Iași are o lungime de 27 km și include următoarele caracteristici tehnice speciale:
- 36 de poduri și pasaje, având o lungime totală de 8,5 kilometri (inclusiv pasajul de la km. 27, cu 1100 metri)
- 4 tuneluri cu o lungime totală de 1,7 kilometri
- 3 noduri rutiere (nod Moțca DN 24, Nod Pașcani DJ 208 și nod Târgu Frumos DN 28 B)
Tronsonul Moțca – Leghin este în prezent construit de către UMB, același contractor care se ocupă și de tronsonul din A7 și de nodul rutier unde cele două autostrăzi se vor intersecta în zona Pașcani.
Starea celorlalte tronsoane pe ruta Târgu Frumos-Iași-Ungheni
Referitor la contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului 2, Târgu Frumos-Lețcani (28,6 km), documentația tehnică a fost completată și este acum în faza de avizare.
Pentru tronsonul 3, Lețcani-Iași (17,7 km), tronsonul 4, Iași-Golăiești (12,7 km), și tronsonul 5, Golăiești-Pod Ungheni (2,77 km), documentațiile sunt în așteptarea aprobării, conform CNIR.
Secțiunea A8 Târgu Neamț (Moțca)-Iași-Ungheni, având o lungime totală de 89 km (împărțită în 5 tronsoane), este estimată la o valoare de peste 25 miliarde lei (aproximativ 5 miliarde de euro).
Pe acest traseu sunt planificate mai mult de 110 poduri și pasaje cu o lungime totală de 26 km, împreună cu 14 tuneluri ce însumează 6,7 km.