Autostrada „Unirii” A8 – UMB va construi un nou tronson: 500 de milioane de euro pentru un sector ce include 7 tuneluri

Asocierea de firme a constructorului român UMB va dezvolta cel de-al doilea tronson din Moldova al Autostrăzii „Unirii” A8, ce va conecta Transilvania de Moldova și de Republica Moldova. Lotul Leghin – Pipirig reprezintă, de asemenea, primul tronson montan contractat din întreaga A8.
Licitația pentru tronsonul cu o lungime de 19,3 km, întins între Leghin (Vânători Neamț) și Pipirig, a fost inițiată în mai 2024. CNAIR a anunțat acum câștigătorul:
- Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L. (lider) – SPEDITION UMB S.R.L. – TEHNOSTRADE S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o., cu o ofertă de 2.690.665.509,04 Lei fără TVA. (aproximativ 538 milioane euro)
SA&PE, Spedition UMB și Tehnostrade sunt firme din grupul antreprenorului Dorinel Umbrărescu, cunoscut ca fiind unul dintre cei mai activi constructori de drumuri din România în ultimii ani. Euro-Asfalt este o companie din Bosnia-Herțegovina, aceeași cu care UMB a colaborat pentru realizarea tunelurilor de pe A1 Margina – Holdea.
A8 Leghin – Pipirig, 7 tuneluri și 46 de poduri și viaducte
Perioada pentru proiectarea și execuția lucrărilor pe tronsonul A8 Leghin – Pipirig este de 48 de luni, din care 12 luni rezervate pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție.
Acest tronson continuă primul lot care a fost deja contractat tot cu UMB, acoperind aproximativ 30 de km de la Leghin până la Moțca, la intersecția cu DN2.
Lotul Leghin – Pipirig reprezintă primul tronson din A8 scos la licitație în zona montană.
Contractul include proiectarea și execuția a:
- 19,3 km lungime traseu
- 7 tuneluri
- 46 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung având o lungime de 428 metri
Autostrada A8 – Stadiul celorlalte tronsoane
Pentru Autostrada A8 Tg Mureș – Tg Neamț, două loturi de capăt sunt deja contractate și se află în etapa de proiectare, în timp ce un alt tronson de lângă Tg Neamț spre zona montană este actualmente în licitație.
Astfel, tronsonul Tg Mureș – Miercurea Nirajului (24,4 km) a fost contractat de CNAIR în februarie 2024 cu antreprenorul turc NUROL INSAAT VE TICARET A.S.
Pentru tronsonul Tg Neamț (Leghin) – Moțca (DN2), care se extinde pe aproape 30 de km, contractul cu UMB a fost semnat la sfârșitul lunii septembrie 2023.
Licitația pentru lotul de 19,3 km de la Leghin la Pipirig a fost lansată în mai 2024, iar câștigătorul a fost confirmat ca fiind tot o asociere condusă de UMB.
În ceea ce privește tronsonul A8 de la Tg Neamț la Iași, Studiul de Fezabilitate a fost recent avizat. Această autostradă se va întinde pe 93 de kilometri, cu un cost estimat de peste 5 miliarde de euro, iar pe parcursul său vor fi construite nu mai puțin de 14 tuneluri.