Dacia va introduce după Bigster alte două vehicule de dimensiuni mari, dar nu exclude nici posibilitatea lansării unor modele de clasă mică.
Dacia a dezvăluit recent, la Salonul Auto de la Paris, cel mai mare SUV din istoria sa, denumit Bigster, acesta fiind primul dintr-o serie de trei modele cu dimensiuni similare, dar designuri diferite. Totuși, conducerea Dacia nu exclude posibilitatea de a lansa modele de oraș mai mici, iar cert este că gama Dacia va beneficia de multe noutăți în următorii ani.
Dacia și inițiativa „C-Neo”
Acum un deceniu părea de neimaginat că Dacia va avea un model cu un preț de debut de 25.000 de euro, iar anumite versiuni cu multiple opțiuni vor depăși 30.000 de euro. Cum piața auto a evoluat semnificativ, cu prețuri pentru mașinile noi (inclusiv cele second-hand) în creștere cu câteva mii de euro comparativ cu acum câțiva ani, Dacia își extinde oferta și va continua să producă vehicule de mari dimensiuni, în acord cu cerințele pieței.
„Dacia intră în segmentul C-SUV cu o strategie de produs bine definită. În viitor, Bigster va avea companie din partea altor două modele”, a declarat Dacia în comunicatul dedicat lansării Bigster.
Directorul general al Dacia nu a dezvăluit care sunt cele două modele, în ciuda întrebărilor din partea presei la evenimentul de la Paris. „Vor avea designuri diferite și nomenclaturi distincte, totul va fi diferit față de modelele actuale Dacia”, a afirmat Denis Le Vot, conform declarațiilor sale. De asemenea, David Durand, directorul de design, a menționat că designul viitorului model a fost deja aprobat și a sugerat că „trebuie să vă așteptați la ceva complet diferit”.
Există posibilitatea ca în 2027 sau 2028 să fie lansată o variantă electrică a modelului Sandero, iar pentru 2026 sunt așteptate două noi modele de clasă C, despre care presa din Franța și Marea Britanie a relatat anul trecut.
În interiorul grupului Renault, acest program este cunoscut sub denumirea C-Neo și include planuri pentru două modele de clasă C: o berlină și un break, bazate pe platforma tehnică a lui Bigster. Aceste modele vor fi cele mai mari create de Dacia până în prezent, având o lungime estimată de aproximativ 4,60 metri.
Aceste noi modele vor dispune de versiuni hibride încă de la lansare, iar în următorii ani ar putea fi disponibile și variante complet electrice; însă, succesul acestora depinde de mai mulți factori inclusiv legislația referitoare la importurile din China, cererea de pe piață și subvențiile din Europa pentru vehiculele electrice. Informațiile despre modelele viitoare de clasă C rămân, în prezent, limitate.
Dacia Spring rămâne în ofertă
Reprezentanții Dacia au subliniat că nu există planuri de renunțare la modelul electric Spring, asamblat în China. Versiunea restilizată are un preț de pornire de 17.000 de euro, iar compania se așteaptă la vânzări promițătoare.
La finele anului 2025 se preconizează lansarea versiunii restilizate a modelului Logan 3.
Într-un interviu acordat publicației Automotive News, CEO-ul Dacia a menționat că prin Bigster speră să atragă clienți care, în trecut, ar fi optat pentru alte mărci, dar acum se confruntă cu scumpiri semnificative, făcând ca Dacia să fie percepută drept opțiunea ideală, deoarece Bigster oferă „tot ce îți dorești, la un preț rezonabil”, conform lui Denis Le Vot.
Le Vot a declarat că Dacia are potențialul de a câștiga o parte semnificativă din piață, având în vedere că majoritatea consumatorilor se orientează spre modele mai accesibile, fiind astfel justificată extinderea ofertei în segmentul C.
Bigster este construit pe platforma CMF-B și, potrivit informațiilor oficiale, nu doar că este semnificativ mai accesibil financiar decât modelele competitorilor, dar este și cu 150 kg mai ușor, în medie.
Dacia își propune să își crească vânzările în segmentul C, datorită marjei de profit mai mari. Prin Bigster și noile modele din clasa C, Dacia vizează o expansiune importantă pe piețele din Germania și Marea Britanie, unde automobilul de dimensiuni mari este tot mai solicitat, având deja o prezență în segmentul B, prin modelele Sandero și Duster.
CEO-ul Dacia a menționat și posibilitatea dezvoltării unei Dacia de dimensiuni foarte reduse, potrivită pentru oraș, care ar putea integra soluții de la alte mărci din grup, precum Renault sau Mobilize. Este important de notat că strategia Dacia de a lansa automobile fiabile la prețuri competitive se bazează pe adaptarea diverselor soluții deja existente în cadrul altor branduri ale grupului.