Site-ul Cartoon Network se va închide și în România: „Nu mai este un instrument de comunicare eficient”, anunță compania
Compania Warner Bros. Discovery a confirmat că site-ul Cartoon Network se va închide și în România. Conform unui comunicat de presă, decizia a fost luată după analize ce au evidențiat faptul că site-ul nu mai îndeplinește rolul de „instrument de comunicare eficient”.
„Website-ul oficial cartoonnetwork.com va fi închis în curând, împreună cu site-urile din alte țări unde brandul este activ. Această decizie a fost decisă la nivel global după evaluări care au arătat că website-ul nu mai este un instrument de comunicare eficient”, a specificat Warner Bros. Discovery România.
Cercetările recente din presa din Statele Unite indică faptul că site-ul cartoonnetwork.com a încetat funcționarea după 26 de ani de activitate. Cu toate acestea, varianta românească a site-ului, înregistrată pe domeniul „.ro”, rămâne accesibilă, deși unele funcționalități, inclusiv opțiunea de vizionare a desenelor animate, nu mai sunt disponibile.
Utilizatorii care încearcă să acceseze site-ul Cartoon Network din Statele Unite și alte țări sunt redirecționați către pagina Max, platforma de streaming dezvoltată în urma fuziunii dintre Discovery și Warner Bros., doi titani ai industriei de divertisment.
Pagina de redirecționare informează utilizatorii că pot căuta episoade ale serialelor preferate de pe Cartoon Network pe Max (abonamentul este necesar). De asemenea, utilizatorii pot crea un Profil pentru Copii cu restricții de vârstă pentru a asigura un mediu sigur și prietenos pentru copii.
Platforma Max a fost lansată în Statele Unite în primăvara lui 2023 și a înlocuit HBO Max în restul lumii, inclusiv România, în luna mai a acestui an. Potrivit revistei Variety, închiderea completă a site-ului cartoonnetwork.com ar fi avut loc recent, cel mai probabil pe 8 august.
Warner Bros. Discovery România nu a furnizat o dată specifică pentru închiderea versiunii românești a site-ului Cartoon Network.
Este important de menționat că închiderea site-ului Cartoon Network nu se aliniază și cu închiderea televiziunii care a creat desene animate cunoscute la nivel mondial.
Închiderea site-ului Cartoon Network este parte a unei strategii mai ample de reducere a costurilor pentru Warner Bros. Discovery
Decizia de a închide site-ul în limba engleză reflectă o strategie globală a Warner Bros. Discovery de reducere a cheltuielilor, având în vedere că desenele animate erau disponibile gratuit pe site-ul Cartoon Network, în timp ce now Max funcționează pe bază de abonament.
La începutul lunii august, conglomeratul american a anunțat și închiderea platformei sale de streaming Boomerang Cartoon, care era dedicată copiilor, mutând abonații pe Max.
Abonamentul lunar pentru Boomerang Cartoon era de 5,99 dolari în Statele Unite, iar cel mai accesibil abonament pentru Max, cu reclame, începe de la 9,99 dolari lunar. În România, abonamentul Basic cu publicitate este de 4,99 euro lunar.
Conform raportului semestrial al companiei din al doilea trimestru al anului 2024, Warner Bros. Discovery a înregistrat o pierdere de 9,1 miliarde de dolari în cadrul rețelelor sale TV, rezultat al unei reevaluări contabile a activelor.
Această situație este determinată în principal de scăderea semnificativă a veniturilor din publicitate pentru marile rețele de televiziune din Statele Unite, în care sumele cheltuite s-au mutat în mare parte către publicitatea digitală pe platformele sociale și Google.
Pe lângă Cartoon Network, Warner Bros. Discovery deține și alte canale notabile precum Food Network, CNN, TNT, TBS și HGTV.