Skoda plănuiește o reducere a personalului cu 20% și ia în considerare o versiune electrică a modelului Octavia

Skoda plănuiește o reducere a personalului cu 20% și ia în considerare o versiune electrică a modelului Octavia
Skoda Elroq (foto VanderWolfImages, Dreamstime.com)

Skoda își propune o reducere de 20% a numărului de angajați și aspiră să crească vânzările la mai mult de un milion de vehicule pe an. De asemenea, compania ar putea introduce pe piață o variantă electrică a modelului Octavia, cel mai vândut vehicul al mărcii, conform Automotive News. Anul trecut, Skoda a realizat vânzări de peste 10.000 de mașini în România, ocupând locul trei pe piață.

Parte a grupului Volkswagen, Skoda Auto dispune în prezent de 41.000 de angajați, iar managerul Klaus Zellmer a indicat că reducerea personalului se va realiza prin procesul de „fluctuație naturală” peste următorii ani, nu prin concedieri.

Klaus Zellmer a menționat că există intenția de a lansa o versiune complet electrică a modelului Octavia, care anul trecut a constituit peste 20% din vânzările globale ale mărcii. Un nou model electric ar reprezenta un avantaj pentru Skoda, afirmă șeful companiei.

În prezent, Skoda oferă în portofoliul său modelele electrice Enyaq și Elroq.

Zellmer a adăugat că marja de profit pentru vehiculele electrice este semnificativ mai mică decât cea pentru modelele cu motoare termice. Recent, presa germană a relatat că direcția managementului Skoda a fost aceea de a nu lansa un model electric de oraș mic care ar fi putut înlocui modelul Citigo, din cauza marjelor de profit insuficiente.

În România, Skoda a înregistrat vânzări de 10.600 de vehicule anul trecut, situându-se pe locul trei, după Dacia și Toyota.

La nivel global, Skoda a vândut 926.000 de mașini în 2022, având ca obiectiv să depășească un milion până în 2025, în special datorită creșterii vânzărilor în India și Vietnam. Germania a fost cea mai mare piață, cu aproximativ 200.000 de vehicule, urmată de Turcia, Marea Britanie și Polonia.

Modelul Octavia a fost cel mai bine vândut, cu 215.000 de unități comercializate, urmat de SUV-ul Kamiq.

India reprezintă cea mai mare oportunitate de creștere, iar Skoda ia în calcul asamblarea unui model electric de oraș cu un preț sub 20.000 de euro.

Compania va lansa în curând și fabrica din Vietnam, unde va fi produs un SUV de clasă mică numit Kushaq, urmat de sedanul Slavia.

Sursa foto: Dreamstime.com

Recomandari
Show Cookie Preferences