STS anunță îmbunătățiri pentru localizarea apelurilor la 112: Românii vor beneficia de apeluri preluate mai rapid
Cetățenii români care dețin smartphone-uri 4G compatibile cu serviciul VoLTE (Voice over Long-Term Evolution) vor putea avea parte de o localizare mai precisă și un transfer mai rapid al apelurilor la Serviciul de urgență 112, conform anunțului făcut marți de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS).
STS a declarat marți că, împreună cu anumiți operatori publici de comunicații mobile, a testat cu succes VoLTE Emergency Call, noua funcționalitate dedicată apelurilor către Serviciul de urgență 112.
Avantajele tehnologiei VoLTE pentru apelurile la 112
Tehnologia VoLTE aduce multiple îmbunătățiri în ceea ce privește procesarea apelurilor de urgență efectuate la 112, inclusiv reducerea timpilor de transfer pentru apelurile de la cetățeni și furnizarea de informații de localizare mai exacte, a explicat STS.
„Din perspectiva utilizatorului, nu sunt necesare acțiuni suplimentare pentru a apela Serviciul de urgență 112 folosind tehnologia VoLTE, singura cerință fiind ca telefonul să fie compatibil cu acest serviciu. Această tehnologie permite realizarea apelurilor de urgență prin rețele IP, facilitând conexiunea directă la 112 și îmbunătățind informațiile de localizare, inclusiv prin utilizarea conexiunilor de date în timpul apelului”, conform comunicatului STS.
Operatorii Orange și Digi finalizează configurarea rețelelor pentru apelurile 112 prin VoLTE
Funcționalitatea bazată pe tehnologia VoLTE este în stadiul de proiect pilot și urmează să devină operațională la nivel național, a precizat STS.
Pentru activarea acestei noi funcționalități, specialiștii STS și operatorii de telefonie mobilă au efectuat teste în laborator și simulări de trafic în diverse condiții, utilizând mai multe tipuri de terminale mobile și ajustând continuu configurațiile pe baza rezultatelor obținute.
În prezent, se desfășoară teste cu trafic real, preluând apeluri de urgență efectuate prin VoLTE. Aceste teste au evidențiat o reducere a timpului necesar pentru ca un apel de urgență să ajungă în sistemul 112, precum și o îmbunătățire a preciziei informațiilor de localizare.
- „VoLTE Emergency Call va fi disponibil la nivel național pentru toate rețelele 4G, imediat ce operatorii de telefonie mobilă finalizează configurațiile necesare și testele cu trafic real validează funcționarea sistemului. În prezent, Digi România și Orange se află într-un stadiu avansat de configurare și testare a acestei funcționalități”, a declarat STS.
Activarea acestei noi facilități a implicat un proces complex de adaptare a rețelelor de comunicații mobile, respectând atât standardele cât și arhitecturile existente, precum și implementarea unor noi configurații pentru Serviciul de urgență 112. De asemenea, au fost elaborate documentații tehnice detaliate, propuse soluții au fost evaluate și validate, și au fost actualizate reglementările naționale în domeniu, inclusiv normele tehnice emise de ANCOM.
Sursa foto: Dreamstime.com