Trenurile din vestul țării circulă începând de joi pe un traseu modernizat de 16 km

CFR Infrastructură anunță că joi a fost pus în funcțiune firul II de circulație pe noul traseu Bârzava – Vărădia, inclusiv tunelul Bata, a cărui construcție a durat aproape opt ani. Trenurile vor circula inițial cu o viteză de 120 km/h, urmând ca aceasta să ajungă la 160 km/h. Noul traseu este situat între Arad și Deva, pe magistrala 200.
Modernizarea a inclus lucrări complexe de infrastructură feroviară, precum două poduri peste râul Mureș, având lungimi de 500 m respectiv 550 m, pasajele rutiere superioare de la Vărădia și Bârzava, precum și tunelul Bata.
Aceste îmbunătățiri facilitatează atingerea vitezei maxime de circulație de 160 km/h pentru trenurile de călători pe o distanță extinsă a traseului Bârzava – Ilteu, care se întinde pe 36 km.
Pe noul traseu feroviar Bârzava – Bata – Vărădia, care măsoară 15,96 km (cale dublă), au fost executate 25 de lucrări de artă și 7 construcții civile, fiind de asemenea instalate și sistemele de Centralizare Electronică (CE).
Tunelul Bata are o lungime de 603 m și este situat aproape de malul stâng al râului Mureș, fiind realizat prin tehnici de săpătură mecanizată. Cele mai rapide trenuri vor putea atinge o viteză de 160 km/h.
A fost inaugurat și un nou punct de oprire (PO Lalasinț), iar stația Vărădia beneficiază de o clădire modernă și de o pasarelă pietonală ce traversează cele patru linii.
Pe firul I, lucrările finale sunt în desfășurare, iar traficul feroviar va fi reluat în aproximativ două luni, timp necesar pentru reconfigurarea căii ferate în zona capătului Y al stației Vărădia.