Constructorul pentru ultimele secțiuni nefinalizate ale Autostrăzii Transilvania a fost selectat, incluzând cel mai lung tunel pe o autostradă românească

Constructorul pentru ultimele secțiuni nefinalizate ale Autostrăzii Transilvania a fost selectat, incluzând cel mai lung tunel pe o autostradă românească
Tunel pe autostradă / Sursă: Askoldsb | Dreamstime.com

Cel mai costisitor contract de infrastructură rutieră negociat până acum în România a fost atribuit. Două firme din Turcia vor realiza ultimele porțiuni rămase necontractate ale Autostrăzii Transilvania.

Aceste companii turcești au obținut cel mai mare contract de autostradă din țară.

„Proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău au fost delegate Asocierii de firme din Turcia Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS, valoarea contractului fiind de 6,62 miliarde de lei (fără TVA)”, a declarat Cristian Pistol, directorul Companiei de Autostrăzi.

Calculat în euro, suma contractului se ridică la aproximativ 1,32 miliarde de euro și se preconizează că va fi finalizat în 6 ani și jumătate, conform acordului.

„Cel mai costisitor contract de infrastructură rutieră din România”

Ministrul Sorin Grindeanu a confirmat că acesta reprezintă „cel mai costisitor contract de infrastructură rutieră din România”. Proiectul include construcția a 41 de kilometri de autostradă și a tunelului Meseș (2,89 km), care va deveni cel mai lung tunel de pe o autostradă din țară.

Conform contractului, construirea celor două secțiuni, totalizând 41 km, trebuie să se finalizeze în 78 de luni (18 luni pentru proiectare, 60 de luni pentru execuție).

Tunelul Meseș, 2,89 km

Pe acest sector din Autostrada Transilvania (A3) se vor construi următoarele:

  • Tunelul Meseș (2,89 km), care va fi cel mai lung tunel de autostradă din România. Acesta este format din două galerii unidirecționale având o lungime totală de 5,78 km.
  • 65 de viaducte, poduri și pasaje (cu o lungime cumulată de aproximativ 13 km). „Procedura pentru semnarea contractului, ce beneficiază de finanțare din cadrul Programului Transport (PT), va putea demara în termen de 10 zile, în absența contestărilor”, adaugă directorul CNAIR.

Prima licitație pentru acest proiect a fost inițiată în noiembrie 2020, dar după aproape trei ani a fost anulată. Procesul de achiziție publică a fost reluat în februarie 2023, iar pe 28 august 2023 au fost depuse șapte oferte: UMB (în colaborare cu Euro-Asfalt pentru tunel), WeBuild, Makyol-Ozaltin, Ictaș, Mapa, Nurol-Duygu și Tekfen-Dogus.

Sursă foto articol: ID 132520892 © Askoldsb | Dreamstime.com

Recomandari
Show Cookie Preferences