Declinul cinematografelor, comentat de șeful Netflix: „Oamenii aleg să vizioneze filme acasă”

Recent, Ted Sarandos, directorul general al Netflix, a abordat în cadrul unui interviu tema impactului său asupra industriei cinematografice, fiind întrebat de către revista Variety: „Ai distrus Hollywood-ul?”
Răspunzând cu un zâmbet, Sarandos a negat afirmația, spunând că, dimpotrivă, „îl salvăm.” Este important de remarcat că el se ocupă de gestionarea producțiilor și a catalogului de content al Netflix, în timp ce colegul său, Greg Peters, are în sarcină aspectele financiare și de marketing.
În cadrul summitului Time100 din New York, Sarandos a discutat cu Sam Jacobs, redactor-șef al revistei Time, despre dificultățile cu care se confruntă Hollywood-ul și succesul Netflix în ciuda scăderii producțiilor, a încasărilor din cinema și a contracției industriei.
Referindu-se la scăderea globală a vânzărilor de bilete, Sarandos a pus o întrebare retorică: „Ce ne spune asta? Ce mesaj transmite publicul?”
Răspunsul lui a fost clar: „Preferă să vadă filmele acasă.” El a subliniat că studiourile și cinematografele se confruntă cu dificultăți în a menține intervalul de 45 de zile de rulare în cinematografe, o cerință care nu mai corespunde dorințelor consumatorilor care apreciază un film.
De ce în continuare unele filme Netflix ajung în cinematografe?
Conform revistei Variety, Netflix nu este străină de activitatea cinematografică, deținând cinematografele de gală „Bay” din Los Angeles și „Paris” din New York. Sarandos a menționat că aceste cinematografe au fost salvate nu pentru a proteja industria, ci pentru a conserva experiența cinematografică.
De asemenea, Netflix face lansări limitate în cinematografe pentru filmele care aspiră la premii, precum sequelul din 2022 al filmului Knives Out: Glass Onion sau pelicula din 2024 Emilia Pérez, despre care s-a discutat intens din cauza actriței principale.
Sarandos a subliniat că aceste lansări sunt necesare pentru a îndeplini criteriile Oscarurilor. El a încurajat regizorii să se concentreze pe crearea unor filme care să fie iubite de spectatori, asigurându-i că aceștia îi vor răsplăti.
El a evidențiat că industria filmului se află într-o „perioadă de tranziție”, menționând că concepția de a crea filme pentru mari ecrane și de a avea săli pline este o idee depășită, conform părerei sale.
Problemele cu care se confruntă Hollywood-ul, dincolo de declinul cinematografelor
Răspunzând la o întrebare despre viziunea regizorilor precum James Cameron sau actorului Tom Cruise pentru filme destinate cinematografelor, Sarandos a considerat că aceasta este o idee demodată pentru majoritatea oamenilor, deși nu neapărat pentru toți.
El a explicat că, deși este privilegiul unora să aibă acces la cinematografe cu ușurință, majoritatea populației nu are această opțiune.
Sarandos, deși este un iubitor al cinematografelor, a menționat că scăderea acestora nu îl afectează în mod negativ. În schimb, el ar fi îngrijorat doar dacă „oamenii ar înceta să mai facă filme de calitate.”
Șeful Netflix a subliniat că industria cinematografică nu ar trebui să creadă că publicul preferă în mod inevitabil să vizioneze filmele în cinematografe, doar pentru că aceasta este dorința industriei.
El a reafirmat că Hollywood-ul trebuie să se adapteze la preferințele publicului în ceea ce privește consumul de filme.