Mii de reclamatii impotriva firmelor de asigurari, majoritatea pentru intarzieri la plata RCA / Cati clienti au castigat in fata ASF

În cursul anului trecut, românii au înregistrat peste 16 reclamații pe zi lucrătoare, adică un total de 4.200 de petiții îndreptate împotriva companiilor de asigurări care oferă asigurări auto RCA, dintre care doar o treime au fost soluționate favorabil de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF).
Patru companii de asigurări, Euroins, Groupama, Allianz-Țiriac Asigurări și Generali, au primit amenzi de peste 600.000 de lei datorită întârzierilor în plata despăgubirilor RCA, Groupama fiind sancționată de două ori.
Peste 5.400 de reclamații înregistrate la ASF anul trecut, aproape 80% legate de RCA
Reclamațiile legate de plata RCA au constituit 80% din totalul plângerilor formulate împotriva firmelor de asigurări, conform datelor furnizate de ASF. "Cel mai frecvent aspect reclamat atât în 2023, cât și în 2022, a fost nerespectarea de către asigurători a contractului semnat (45% dintre petiții) și informările de neconformitate analizate în 2023, respectiv 42% în 2022,” conform ASF. Dintre acestea, 65% au fost soluționate în favoarea asigurătorilor. Principalele plângeri ale asiguraților vizează nerespectarea contractului semnat (aproximativ două din cinci reclamații) și întârzierea plăților despăgubirilor RCA (37,08% din petiții).
- Cele mai frecvente aspecte reclamate de petenți prin petițiile adresate ASF pentru asigurările RCA au fost legate de aplicarea defectuoasă a prevederilor contractuale și neplata despăgubirilor în cuantumul solicitat. După analizarea cazurilor, s-a constatat că multe dintre aspectele semnalate nu erau justificate, petiționarii interpretând eronat anumite clauze sau solicitând despăgubiri pentru prejudicii neacoperite prin poliță sau la un nivel mai mare decât valoarea bunului avariat.”},{