Starbucks abandonează politica „ușilor deschise” și va solicita persoanelor care nu cumpără să părăsească locațiile
Începând de acum, va fi necesar să achiziționezi o băutură pentru a putea sta într-o cafenea Starbucks sau pentru a utiliza toaleta acestora, cel puțin în cazul unităților din Statele Unite, conform Business Insider.
Compania americană a făcut anunțul luni, specificând că va renunța la politica sa de „uși deschise”, care permitea accesul persoanelor care nu erau clienți în toaletele și spațiile cafenelelor sale. Astfel, terasele și toaletele vor fi rezervate exclusiv clienților și angajaților Starbucks.
„Introducerea unui Cod de Conduită al Cafenelei este o practică comună pentru majoritatea retailerilor și reprezintă un pas necesar pentru a prioritiza clienții plătitori care doresc să se bucure de serviciile noastre sau au nevoie de acces la toaletă în timpul vizitei lor”, a declarat Jaci Anderson, reprezentantă a Starbucks, într-un comunicat trimis prin e-mail.
Anderson a anunțat că noua politică va fi implementată începând cu 27 ianuarie în toate locațiile Starbucks din America de Nord, clarificând că un client este oricine efectuează o achiziție sau însoțește o persoană care cumpără ceva.
De asemenea, aceasta a menționat un document intern care prevede că în fiecare cafenea și pe terase vor fi afișate anunțuri referitoare la codul de conduită. O parte din mesaj va indica faptul că „spațiile noastre, inclusiv cafenelele, terasele și toaletele, sunt dedicate clienților plătitori și angajaților noștri.”
Reprezentanta Starbucks nu a oferit detalii despre aplicarea noii politici în cafenelele din restul lumii.
Anderson a menționat însă că personalul va fi instruit să respecte acest cod de conduită și să solicite celor care îl încalcă să părăsească spațiul. De asemenea, angajații vor avea libertatea de a contacta autoritățile competente în cazul unor situații dificile.
Starbucks a adoptat politica „ușilor deschise” după un incident în Statele Unite
Această modificare de politică revocă practic abordarea „ușilor deschise” a companiei, care a fost implementată în 2018 după un incident controversat într-o cafenea din Philadelphia.
Incidentul a avut loc când doi bărbați de culoare au fost arestați deoarece unul dintre ei a cerut să folosească toaleta fără a efectua o achiziție, iar personalul cafenelei a contactat poliția.
Decizia de a renunța la politica de „uși deschise” are loc în cadrul unor schimbări mai ample, chiar dacă directorul general Brian Niccol își exprimase în septembrie viziunea sa de a transforma cafenelele într-un „al treilea spațiu” unde oamenii pot petrece timpul împreună.
„Unitățile noastre vor deveni locuri prietenoase, gândite pentru a încuraja socializarea, cu mobilier confortabil și un design bine structurat, astfel încât să existe o separare clară între livrările ‘la pachet’ și cele ‘pentru consum la fața locului’”, a detaliat el într-o scrisoare deschisă publicată în toamna anului trecut.