Zece trenuri din Luxemburg, scoase din circulație după peste 30 de ani, vor ajunge în România. Fiecare vagon a parcurs 4 milioane de kilometri.

Zece trenuri din Luxemburg, scoase din circulație după peste 30 de ani, vor ajunge în România. Fiecare vagon a parcurs 4 milioane de kilometri.
Fotografie ilustrativă - Tren regional al companiei CFL în Petange (Luxemburg), pe 6 mai 2018. FOTO: Hauke-Christian Dittrich / DPA / Profimedia

În prima etapă, patru trenuri ale companiei feroviare naționale din Luxemburg, retrase din servicii, se îndreaptă spre România, conform unui raport de la Luxembourg Times, în contextul tranziției semnificative a căilor ferate din acest stat.

Compania feroviară CFL a început eliminarea treptată a trenurilor din seria 2000, cunoscute ca vagoane Z2, după mai mult de 30 de ani de utilizare.

Primele patru unități (vagoanele 2001, 2016, 2019 și 2021) au fost deja transportate la Saarbrücken, de unde își vor continua drumul spre România, unde vor intra într-o nouă etapă a utilizării, conform informațiilor din Luxemburg.

Informația a fost prezentată de jurnalistul român Marius Comper, printr-o postare pe rețeaua de socializare Facebook.

Un cumpărător din România a achiziționat aproape întreaga cantitate de vagoane nostalgice, dar CFL nu a oferit detalii legate de destinația acestora în România sau de identitatea achizitorului.

Alte șase trenuri Z2 sunt așteptate să fie transferate în România până la finalul lui iunie, reprezentând cea de-a doua fază a livrării.

CFL preconizează să înlocuiască întreaga flotă Z2 cu trenuri noi Coradia Stream High Capacity, până la sfârșitul anului 2025. Aceste trenuri dispun de o capacitate crescută pentru pasageri.

Luxembourg Times menționează conform lui Marius Comper:

  • Fiecare vagon Z2 oferă 168 de locuri, comparativ cu noul model Coradia cu trei vagoane, capabil să găzduiască 334 de pasageri, iar varianta cu șase vagoane are o capacitate de 692 de locuri. Prin conectarea a până la nouă vagoane, un tren Coradia poate transporta peste 1.000 de pasageri așezați.
  • Trenurile Z2 au fost introduse pe rețeaua feroviară din Luxemburg începând cu 26 iulie 1990.
  • Inițial, flota a constat din 22 de vagoane, ultima livrare fiind în 1992. Din flota inițială, una a fost scoasă din serviciu acum câțiva ani, 20 au fost vândute României, iar unul va rămâne în Luxemburg ca parte a patrimoniului feroviar local.
  • Fiecare vagon Z2 a parcurs aproximativ patru milioane de kilometri în timpul serviciului cu CFL.
  • Aceste vehicule sunt apreciate de mecanici datorită tehnologiei lor robuste, ceea ce facilitează reparațiile în comparație cu modelele moderne.
  • Fiecare vagon are o lungime de minim 50 de metri.
  • Vagoanele Z2, transportate în România, au fost mutate ca marfă, cu pantografele coborâte și fără energie electrică la bord.

CFL a început deja să opereze primele unități ale trenurilor Coradia Stream High Capacity din toamna anului 2024, cu un total de 34 de vagoane noi prevăzute pentru circulație până în primăvara anului 2026.

Această modernizare a flotei face parte din strategia CFL de creștere și îmbunătățire a capacității de transport de pasageri în rețeaua feroviară din Luxemburg.

Recomandari
Show Cookie Preferences