O autostradă nouă va conecta România de Serbia, cu un cost total de aproape 2 miliarde de euro. Anunț oficial de miercuri.

România se va conecta cu Serbia printr-o autostradă de 73 de kilometri, cu un cost estimat de 2 miliarde de euro. Miercuri, au fost anunțați constructorii care au depus oferte pentru sectorul 2, care se va termina la granița de la Moravița.
Directorul Companiei de Autostrăzi, Cristian Pistol, a declarat: „Au fost primite 10 oferte pentru construcția lotului 2 (Jebel-Moravița) din autostrada Timișoara – Moravița (A9).”
Oferte pentru lotul 2 din A9.
Lista constructorilor care au depus oferte este următoarea:
- PORR CONSTRUCT SRL (România)
- Asocierea STRABAG SRL – CONSTRUCTII ERBASU SA (România)
- WEBUILD SPA – MILANO (Italia)
- Asocierea AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL (lider) – PRECON TRANSILVANIA S.R.L. (Ucraina – România)
- Asocierea DANLIN XXL SRL (lider) – ANTREPRIZA DE CONSTRUCTII DRUMURI SI AUTOSTRAZI SRL – GROMA HOLD EOOD – EVROPEISKI PATISHTA AD (România – Bulgaria)
- Asocierea DRUMURI SI PODURI BANAT S.R.L. – MAXAGRO CENTER SRL (România)
- KALYON INSAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Turcia)
- KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)
- Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (lider) – CBI CONSTRUCTII, TURISM & INVESTITII S.R.L. (Turcia – România)
- Asocierea MAPA INSAAT VE TICARET A.S. (lider) – GUNAL INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia).
Cine va câștiga contractul va avea un buget de 4,23 miliarde de lei (fără TVA), echivalentul a aproape 900 de milioane de euro, și un termen de 36 de luni (12 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție) pentru acest lot, care are o lungime de 33,49 km.
Contractul reprezintă, de asemenea, construcția a 19 structuri pe parcursul noului lot de autostradă, inclusiv un pod peste CF124 (Timișoara-Reșița și DN58B) de 560 metri.
Pe traseu vor fi amenajate:
- două Spații de servicii tip S3,
- două Parcări de scurtă durată,
- un Centru de Întreținere și Coordonare (CIC) lângă Nodul rutier Moravița,
- două noduri rutiere (Nod rutier DN58B Voiteg și Nod rutier Moravița).
Peste 1 miliard de euro pentru primul lot.
Anunțul de miercuri urmează după ce, cu două săptămâni în urmă, au fost primite nouă oferte pentru primul tronson de 36 de kilometri, care se întinde de la Timișoara la Jebel, estimat la aproximativ 1,1 miliarde de euro.
73 de kilometri de autostradă de la Timișoara la granița cu Serbia.
Tronsonul 1 (Remetea Mare – Jebel) va subtraversa DN6 și calea ferată CF100 (București – Timișoara) și va traversa denivelat CF127 (Jebel – Liebling) și DJ693B.
În total, Autostrada A9 va avea o lungime de aproape 73 kilometri. Aceasta va face legătura cu A1 în zona Remetea Mare și va continua în paralel cu centura Timișoara Sud, având o ieșire spre Timișoara în zona Giroc.
Mai departe, traseul se va îndrepta spre sud, pe ruta Jebel – Opatița – Stamora Germană – Moravița, atingând granița cu Serbia, continuând astfel drumul european E70.