Românii sunt reticenți față de închiderea hypermarket-urilor în weekend / Numai 3 din 10 susțin această idee

Românii sunt reticenți față de închiderea hypermarket-urilor în weekend / Numai 3 din 10 susțin această idee
Cumparaturi in supermarket, Foto: Radub85 / Dreamstime.com

Conform celui mai recent sondaj realizat de Reveal Marketing Research, care evaluează opiniile românilor referitoare la propunerea comercianților de a suspenda activitatea supermarket-urilor și hypermarket-urilor în weekend, doar 30% dintre respondenți și-ar da acordul pentru implementarea acestei măsuri.

  • 90% dintre locuitorii orașelor susțin că obișnuiesc să cumpere din supermarket-uri și hypermarket-uri.
  • 85% dintre români sunt familiarizați cu propunerea comercianților de a închide marile magazine în weekend.
  • Dacă hypermarket-urile s-ar închide în weekend, 64% dintre români ar efectua cumpărăturile în timpul săptămânii, 28% ar opta pentru un magazin deschis în vecinătate, iar 8% ar alege să comande online.

Magazinele fizice continuă să domine preferințele românilor pentru cumpărături, cu 90% dintre aceștia alegând supermarket-uri și hypermarket-uri.

Studiul efectuat de Reveal Marketing Research confirmă că magazinele fizice rămân opțiunea de top pentru consumatorii români atunci când vine vorba de achiziții pentru uz casnic.

Astfel, 90% dintre români obișnuiesc să cumpere din supermarket-uri, urmate de piețe (51%) și magazinele de cartier (42%).

Este de remarcat că persoanele cu vârsta peste 55 de ani (66%) și bărbații (56% bărbați vs. 47% femei) preferă în mod semnificativ să meargă la piață, influența fiind dată de obiceiurile tradiționale de cumpărare și preferința pentru produse proaspete și locale.

În contrast, doar 14% dintre români efectuează cumpărături online, în special cei cu venituri mai mari de 8.000 RON (20%).

Când vine vorba de comportamentul de cumpărare din supermarket-uri, 36% dintre consumatori se duc să cumpere atunci când au nevoie, fără a ține cont de ziua săptămânii.

De asemenea, 33% preferă să facă cumpărăturile în zilele lucrătoare, iar 31% aleg weekendul.

„Este impresionant să observăm că, în pofida creșterii popularității achizițiilor online, supermarket-urile și hypermarket-urile rămân primele alegeri pentru produsele de consum casnic, oferind o experiență de cumpărare de încredere. Studiul arată și că românii preferă flexibilitatea în procesul de achiziție, majoritatea afirmând că preferă să cumpere când au nevoie, indiferent de ziua săptămânii. Această tendință reflectă dorința consumatorilor de a gestiona timpul eficient și de a avea acces rapid la produsele dorite,” afirmă Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.

În prezent, 85% dintre români au auzit despre inițiativa comercianților de a închide supermarket-urile în weekend sau de a reduce programul de lucru, bărbații fiind mai conștienți (89% bărbați vs. 82% femei).

În același timp, 26% dintre tinerii cu vârste între 18-24 de ani nu sunt informați cu privire la această propunere, față de 15% la nivelul total al participanților.

Analizând opiniile românilor pe acest subiect, 41% își arată dezacordul față de aceasta inițiativă, în special bărbații (45% bărbați vs. 36% femei) și persoanele cu venituri mari (45% cei cu venituri peste 8.000 RON).

Numai 33% dintre români sprijină această inițiativă, iar persoanele între 35-44 ani (39%) sunt cele mai deschise la o astfel de modificare. Totodată, 26% dintre respondenți nu au o opinie clară, procentaj mai mare în rândul tinerilor cu vârste între 18 și 24 de ani (40%).

Cum ar reacționa românii în cazul în care supermarket-urile ar fi închise în weekend?

Dacă supermarket-urile și hypermarket-urile s-ar închide în weekend, majoritatea românilor afirmă că s-ar adapta și ar face achiziții în timpul săptămânii (64%), cu o tendință mai mare în rândul celor peste 55 de ani (70%).

28% ar merge la un magazin deschis în apropiere, mai ales tinerii între 18-24 de ani (45%), care preferă soluții rapide adaptate stilului lor de viață activ.

În comparație, 8% dintre români ar opta pentru comenzi online, în special tinerii între 25-35 de ani (13%), mai familiarizați cu utilizarea internetului și platformelor de e-commerce.

Sursa foto: Radub85 / Dreamstime.com

Recomandari
Show Cookie Preferences